spoiled Postat 10 november 2006 Dela Postat 10 november 2006 Hur mycket vatten ska man använda vid ett test med Salifert Ammonium?Engelskan på instruktionsbladet är milt sagt usel.Jag läser det som att man ska ta 5ml mha 2ml sprutan, men bara för att dubbelkolla tack Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 10 november 2006 Dela Postat 10 november 2006 här min vän,på svenska http://www.simontorp.se/pdf/sf%20Ammonia%20test.pdf Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
spoiled Postat 11 november 2006 Författare Dela Postat 11 november 2006 Tack kompis! Det hjälpte!Men gör mej lite konfunderad. I mitt test finns nämligen ingen 5ml spruta :S Bara en 2ml och en 1ml..hrm..Spelar iofs ingen större roll bara mängden vatten blir rätt...Men tack, problemet är löst. Ska låta bli 5ml vatten nästa gång jag testar hehe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 11 november 2006 Dela Postat 11 november 2006 Nä, brux:en till salifert kan t o m göra en gasad iller förvirrad.det är mycket surr om sprutor i olika storlekar (eller färger som ibland inte ens finns) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.