Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Vad är det för svarta fält, som det bubblar om till och från? Dom har inte växt nämnvärt sen jag köpte korallen för ca. 3mån sen, och jag har inte sett att acroporakrabban har grävt runt i fälten..

img2285is7.jpg

img2284mf3.jpg

Postat

Hm... Har samma problem med några som jag köpt i närområdet... tippar på att du har handlat på samma ställe. 2st av mina har packat ihop sen de visade samma symtom som din. Ska bli intressant och se om det är någon på forumet som vet vad det är.

Postat
Ok, finns det någon chans att vävnaden växer tillbaks?

Vävnaden på min montipora växte över igen, hur det är med acropor vet jag inte. Men blir det ej mer skulle jag låte det vara och se..

mvh Emil

Postat

hade liknande problem på meina stellat det spred sig över nästan alla mina stellat och över olika stora bitar.. men jag lät mina vara kvar, så byte jag ljus i somras och nu har det "ruttnade" blivit helt överväxt... hade liknande problem med mina rosa hysterix men dom gick till korall himlen innan jag bytade lysrör... hoppas din acro klarar sig!!!

Postat

Den klarar sig nog! Märks att den växer snabbare sen jag gick över till T5, och färgerna är klarare sen jag började med riktigt fosfatfilter istf. strumpa :)

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...