Gå till innehåll

Inner eller Ytterfilter??


Gnarkill

Rekommenderade inlägg

Du menar fosfat upptagare eller hur??

dom tar 270sek för AS NEW JET 1200! ingick allt det där du sa i priset på cirkulations pumparna?? Hur långt uppska man silicona fast ytavrinnings facket till skillnad från akvariets glas om man ska köra med sump? och behöver jag inte 4 pumpar om jag ska köra med sump också???

Ja allt ingick i priset. Läs min tråd där jag svarade på din fråga om ytavrinning, tror inte det spelar någon roll om man kör med sump eller inte. Du behöver 1 luftpump, 1 returpump och några cirk.pumpar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ska på studiebesök till en snubbe i luleå i helgen och han har flera olika saltkar!

nja lite osäker är jag väl men jag tycker att det är bättre om man frågar ett par stycken för att se vad dom har att rekomendera och vad dom han för tips , så kan man ju göra ett mellan val sen mellan allt som finns om du förstår??

jag har läst i säkert två månader om hur man ska göra med saltkar och för att få det ultimata karet! men man kan inte skaffa det värsta på engång!

och jag vet att jag kanske ställer dumma frågor men....bättre att fråga för mycket än för lite!=)

Har du läst i 2 måndar kan du nog rätt så mycket, jag har kanske inte läst lika mycket. jag har väl läst lite varje dag nu sedan jag blev medlem här. Ska du starta ett seriöst kar bör du kanske bränna en del pengar för att få det perfekt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå

Jag kör med en Red Sea Prizm deluxe skummare till mitt 110 liters, fungerar helt ok.

Fördelen med den är att den är billig, extern, ytavrinning, relativt tyst och att det har ett litet fack som du kan ha rowa eller dyligt..

-Men som sagt den är BILLIG...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo jag tänkte ta det eftersom att uppgradera karet och tekniken!

snyggt ditt kar blev föresten=)

jag hittar inte den där tråden du skrev om ytavrinningen=(

hur mycket kosta det att bygga dit akvarium föresten?? tänkte att det kan vara kul och veta=)

Tack! Ska ta bilder med ls i nu på fredag.

Angående ytavrinningen kan jag skickad dig en ritning, men jag har även svarat i min tråd på ditt inlägg angående ytavrinning "Start av 112 liters skönhet" heter tråden tror jag.

Måtten är 70x40x40 cm, cirka 112 liter. (kan skicka ritning om du vill)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hur tjockt är glaset du byggde karet av?? jo tack det skulle verkligen hjälpa mig med lite ritningar för jag har nästan bestämmt mig för att köra med sump till mitt kar! och då kan det vara bra med lite bilder att gå efter hur man ska dra rör och sen så man ser hur allt ska se ut!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hur tjockt är glaset du byggde karet av?? jo tack det skulle verkligen hjälpa mig med lite ritningar för jag har nästan bestämmt mig för att köra med sump till mitt kar! och då kan det vara bra med lite bilder att gå efter hur man ska dra rör och sen så man ser hur allt ska se ut!

Gnarkill snälla jag har ju svarat på detta i min tråd då du frågade men visst här: Botten 8mm. Gavlar och bak/front 6mm, täckglas 3mm, lister 3 mm, i ytavriinigsboxen har jag 6mm men jag tror det kan gå med 3mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...