Rasmus Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 har tappat upp 30 liter vatten i en grön plasttunna. Skulle bytt igår egentligen men hade inte tid, så skulle jag byta idag, men ser att botten på tunnan har blekts.. är det saltet om blekt eller har tunnan släppt ifrån sig några kemikalier?Vågar jag använda detta vatten? hur kan jag kolla så det är lugnt? Citera
fiend Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Du är inte säker på att det är kalkutfällningar eller salt på botten? En tunna ska ju inte kunna fälla ut eller blekas av vanligt vatten tycker man.. Citera
Rasmus Postat 29 november 2006 Författare Postat 29 november 2006 ja jo, men frågan är.. vågar jag använda detta vatten? vill ju inte skicka i detta vatten i akvariet som dödar allting.. om det nu är möjligt, jag vet inte.. jag är jättedålig på sånt här Citera
crille Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 är det kalk är det ofarligt,försök att röra runt ända ner i botten så det löser upp sig Citera
Rasmus Postat 29 november 2006 Författare Postat 29 november 2006 är det kalk är det ofarligt,försök att röra runt ända ner i botten så det löser upp sigdet vita sitter även på pump och doppvärmare som ligger i hinken, antagligen saltavlagring? uhm, gnuggar jag på de så försvinner de Citera
fiend Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Det är nog lugna puckar. Det är salt och kalkavlagringar. Sånt har jag även nu i mitt 1400Lkar då jag satte igång det Det är naturligt och inget som jag har uppfattat som farligt! Citera
Rasmus Postat 29 november 2006 Författare Postat 29 november 2006 Oki, gott! då skickar jag i det vattnet på en gång och sen får vi hoppas på det bästa =)Tack för era snabba svar!!! Citera
Scooby_doo Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 går säkert bra.Tips: kolla temperaturen vad du har nu, om det är rätt så saltet kan blanda sig, det så vet du tills nästa gång.~Henrik Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.