Shark Of Sweden Postat 1 december 2006 Författare Postat 1 december 2006 Räcker 1x400w 2x24w T5? Citera
Shark Of Sweden Postat 1 december 2006 Författare Postat 1 december 2006 Till hårda stenkoraller menar jag:-) Det e det jag vill ha i mitt kar! Citera
wrang Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 Ja det lär funka över ditt kar men skulle kollat då på en SFILIGOI INFINITY XR4 1X400W HQI + 4X24W T5 + 1 ACLS då den sprider ljuset bättre som de skriver men det är säkert nån mer som kan komma med tipps om den vanliga armaturenBåda är ju 60cm långaMen skall den vara synlig hängande eller har du en inbyggnad över karet Citera
Shark Of Sweden Postat 1 december 2006 Författare Postat 1 december 2006 den skall hänga! Men hur mkt kostar frakten på den enorma saken?:-) E den ACLS sån att man kan koppla in mätinstrument till karet? eller sitter ACLS:en i rampen och bara för ljuset? Citera
wrang Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 Ingen aning skicka ett mail å kolla vad de tarFrån armaturen så går det en kabel ner till ACLS enheten som styr armaturenMH, T5 och månljuset Citera
GustavF Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 OBS! Köp Infinity och inte Sole set. En Sole set klarar inte av att sprida ljuset tillräckligt. I så fall får du ha 2x250WDe är verkligen inte gratis de där armaturerna.. urkFunderar på om inte 400W är overkill till din tank. Men det kanske jämnar ut sig om du måste sätta den lite högre för bättre spridning? Citera
Robban Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 Varför inte ta och tapetsera ytan med T5 istället? Citera
niklas_r Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 Jag hade kört på Robbans linje på detta karet.T.ex. En Ati Powermodul 6x39w för 500€ inkl rör. En riktigt fin armatur.http://www.atiaquaristik.com/index.php?id=42,0,0,1,0,0Med denna armatur så finns det ju utrymme att köpa lite andra skojiga prylar också då den inte kostar så mycket./NiklasEdit: Jag såg nu att karet var på 290 liter. Då kan denna armatur vara liten, skulle nog kört på 8x39W istället som kostar ca 680€ inkl rör Citera
Shark Of Sweden Postat 1 december 2006 Författare Postat 1 december 2006 njae jag tror att MH e bättre än bara T5 rör Citera
wrang Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 Ja efter en diskution via MSN så kom det fram att karet skall vara bakom en vägg eller inbyggt. Så varför inte köra med 2st Lumenarc reflektorer och komplettera med 2st alt 4st dimmbara T5 Citera
GustavF Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 Ja ska det vara bakom vägg känns det lite overkill med en ögonsten som Sfiligoi. Citera
Shark Of Sweden Postat 2 december 2006 Författare Postat 2 december 2006 Jösses detta e ju assvårt ju!:-( Citera
wrang Postat 2 december 2006 Postat 2 december 2006 nja jag hadde nog tagit 2st 2st Lumenarc reflektorer och kompletterat med T5 rörkänns lite overkill att lägga så mycket pengar på något man ej ser skulle ju kunna hänga upp de så här Citera
Shark Of Sweden Postat 2 december 2006 Författare Postat 2 december 2006 än e karet inte inbyggt och vet inte ens hur man gör eller hur det skall gå till och OM det ens går! :-( Citera
Hultis Postat 2 december 2006 Postat 2 december 2006 än e karet inte inbyggt och vet inte ens hur man gör eller hur det skall gå till och OM det ens går! :-(du har ingen bild på väggen där du har tänkt ha karet? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.