Peppz Postat 5 december 2006 Postat 5 december 2006 Vad brukar ni tvätta händerna med efter att ni grävt omkring i tanken?Jag tycker det känns lite klent att använda vanlig tvål efter att ha pillat på tex, kolonianemoner. Har ju varit uppe ganska mycket om att dom kan vara giftiga o så.Borde man använda nån handdesinfektionsmedel på händerna måntro? Citera
maxan Postat 6 december 2006 Postat 6 december 2006 Jag kör ofta bara med vatten efteråt, någon gång med tvål. Men jag låter bli att gnugga ögonen etc på en stund Citera
chrilleus Postat 6 december 2006 Postat 6 december 2006 Alcogel 70 från apoteket, innan och efter pill! Citera
Peppz Postat 6 december 2006 Författare Postat 6 december 2006 Alcogel 70 från apoteket, innan och efter pill!Vad kostar en sådan flaska/tub? Citera
Malta Postat 6 december 2006 Postat 6 december 2006 Varför kör du inte med handskar, typ diskhandskar eller så? Citera
Peppz Postat 6 december 2006 Författare Postat 6 december 2006 Varför kör du inte med handskar, typ diskhandskar eller så?Jag har så jävla smala underarmar så diskhandskar "glappar" så de kommer in vatten i dom Citera
watter Postat 6 december 2006 Postat 6 december 2006 Jag har så jävla smala underarmar så diskhandskar "glappar" så de kommer in vatten i dom Det gör dom nog på alla, det kommer alltid in vatten i dom. Jag brukar köra på ett gummiband över armen, men detta räcker inte mvh Emil Citera
watter Postat 6 december 2006 Postat 6 december 2006 En liten fråga som jag funderat på är om vårt vatten i karen innehåller fler eller andra bakterier än i haven? Om inte, varför då vara så noga med just detta. Jag menar är man utomlands på stranden går man väll upp och äter mackor,bullar mm utan att tvätta sig... Jag kan förstå om man tatt på anemoner mm, men om man bara precis doppat handen i vattnet?Bara lite nyfiken, just nu är jag själv väldigt försiktig, tvättar händerna noga varje gång. Men behövs verkligen annat än tvål för detta?mvh Emil Citera
Malta Postat 6 december 2006 Postat 6 december 2006 men det är vööl lungt om saltvatten rinner in, så länge du inte tar på anemonen eller så. sedan tömmer du väl bara vattnet i handsken tillbaka i akvariet. Citera
watter Postat 6 december 2006 Postat 6 december 2006 men det är vööl lungt om saltvatten rinner in, så länge du inte tar på anemonen eller så. sedan tömmer du väl bara vattnet i handsken tillbaka i akvariet. Jo dom skyddar ju mot brännskador från anemoner mm, men om man står och håller på med koraller mm och ska ha ut och i saker i karet då är det inte kul. Varje gång man kommer över kanten rinner 1 liter vatten ut mvh Emil Citera
denuo Postat 6 december 2006 Postat 6 december 2006 Vill man bli av med bakterier från händerna fungerar inte tvål och vatten särskilt bra utan det är sprit som gäller...jag tror man kan köpa tunna latex/plast handskar på apoteket som används på sjukhus etc. De är riktigt bra då de sitter tajt och är korta. Jag kör med sådana! Citera
chrilleus Postat 6 december 2006 Postat 6 december 2006 Vad kostar en sådan flaska/tub?Kommer inte ihåg, men dyrt är det nog inte. Kolla sidan 6 här: http://www.opushc.se/upload/Produktinfo/Sortimentsguide_Sv.pdf Citera
Malta Postat 6 december 2006 Postat 6 december 2006 Jo dom skyddar ju mot brännskador från anemoner mm, men om man står och håller på med koraller mm och ska ha ut och i saker i karet då är det inte kul. Varje gång man kommer över kanten rinner 1 liter vatten ut mvh Emilhehe, 1 liter eller så Kan kan man inte göra som man gör när man handskas med radioaktiva material. glasrutaa med 2 hål, i varje hål har du en handske :P:P Citera
watter Postat 6 december 2006 Postat 6 december 2006 hehe, 1 liter eller så Kan kan man inte göra som man gör när man handskas med radioaktiva material. glasrutaa med 2 hål, i varje hål har du en handske :P:PHaha Två hål i framrutan!mvh Emil Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.