oveb Postat 7 december 2006 Postat 7 december 2006 Köpte en liten koloni med ovanstående och den har börjat se ut som skrutt rent ut sagt Andra koraller som bubbel,stylophora och skivanemoner ser ut att må bra !Borde inte kolonianemonen egentligen vara ganska lätt ???Vattenvärdena är hyggliga tror jag, PO4/NO3 går inte att mäta längre, Ca=435ppm, Mg vet jag tyvärr inte.Några tips ?? Citera
adddo Postat 7 december 2006 Postat 7 december 2006 Nog för att de tål bra cirkulation, men om det är för mycket kan de dra ihop sig.Kan det vara så att de står i ett blåshål? Citera
oveb Postat 7 december 2006 Författare Postat 7 december 2006 Bra idé men dom står är cirkulationen måttlig ! Citera
adddo Postat 7 december 2006 Postat 7 december 2006 Íngen fisk/räka som ofta är där o klampar omkring?I början drog mina knappar ihop sig såfort nåt kom inom ett par decimeter. Nu kan eremiter o.dyl kliva på dem hur de vill utan reaktion. Citera
oveb Postat 7 december 2006 Författare Postat 7 december 2006 Så kan det förståss vara, har ett par putsarräkor som dräller runt en del. Får väl hoppas att mina åxå vänjer sig i så fall ! Tack för det !!! Citera
adddo Postat 7 december 2006 Postat 7 december 2006 Du kan oxå kolla om det är så att det är..'slemmigt' mellan polyperna. Isåfall bör du å det snaraste ta ur dem ur karet o skölja ganska hårt med akvarievattnet för att få bort slemmet. Kan räcka med o hålla dem alldeles framför en cirkulationspump för o blåsa bort det oxå. Citera
oveb Postat 7 december 2006 Författare Postat 7 december 2006 Jag kollade in dem lite noggrannare men kunde inte se något "slem", fast när jag blåste rent dem vid en pump så rykte det iallafall till lite. Dom kröp förståss ihop till nästan ingenting men jag får väl se hur de ser ut i morgon ! Citera
spoiled Postat 19 december 2006 Postat 19 december 2006 Hur gick det? Fick du liv i dom igen?Jag har nämligen drabbats av liknande symptom på mina, och jag har bara 1 eldräka som inte är ute o springer så mycket så den är nog oskyldig.Tack Citera
oveb Postat 19 december 2006 Författare Postat 19 december 2006 Jag hade dunderlågt KH och även ganska sunkigt med Mg, nu efter några kvällar med 10%iga vattenbyten så ser de friskare ut ! Citera
spoiled Postat 20 december 2006 Postat 20 december 2006 Ok, de låter som det kan stämma in på mitt kar också. Jag har redan planerat ett vattenbyte till ikväll så då är jag på rätt spår Tack!Kör du med Tropic Marin triplebuffer eller motsvarande för att höja KH? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.