Gå till innehåll

ID på mjukkorall ätande mask? *bildbevis finnes*


Hultis

Rekommenderade inlägg

lyckades få fram kameran i sista sekunden förut och plåta en marodör som jag aldrig har sett till förut. har inte haft problem med bitskador på mjukisarna förut heller så jag vet inte vart denna kommer ifrån? har aldrig sett den förut.. finns det nån som kan veta vad det är för någon sort?

post-1301-14468913429908_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis, du har kanske en likadan som jag hade:

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=12745

just det ja!! jag hade det i bakhuvudet nånstan att jag har läst om nåt liknande på guiden men kunde f*n i komma ihåg vart?? men nu friskade du upp minnet åt mig :nöjd:

men jag tycker inte att dom ser så lika ut? din var mer likt en vanlig tusenfoting man har i trädgården tycker jag mot min med en massa spröt och färg klickar som är i vit, orange och blått.. ska kolla mera i natt med lampan om den kommer fram. första gången jag såg den nu i fm var när ljuset var på.

huuuuu ser inte bättre ut!! Skulle inte villja stoppa ner händerna i det karet!!

hehe, det är att lugnt.. man vänjer sig till slut :skrattar: jag ska klappa ihop karet imorgon eller på tisdag så den stenen åker ur för att gå samma öde till mötes som Calles och då får vi se vad det är för nåt som gömmer sig innuti, återkommer med bilder isf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får väl börja med att säga Grattis ! tror du nu officielt är guidens egna proffs när det kommer till maskodling...

Skämt åsido kul att du fick tag i den lilla rackarn,

vad är det för öde som väntar herrn ? (kanske ett nano för din nya ögonsten ? )

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får väl börja med att säga Grattis ! tror du nu officielt är guidens egna proffs när det kommer till maskodling...

Skämt åsido kul att du fick tag i den lilla rackarn,

vad är det för öde som väntar herrn ? (kanske ett nano för din nya ögonsten ? )

den rackaren fick smaka på morakniv..

apropå maskodling, jag har sett fireworms hur dom gör där dom förökar sig!! såg det igår kväll när jag tömde burken, helt synkroniserat började alla borstmaskar leta sig upp ur stenen för att sedan kringla, åla, åma sig i luften några sekunder sedan sprutade alla honorna ut ägg i vattnet (rosa liknande klet) och strax därefter kom nog troligtvis hanarna med mjölken för det var en annan färg och konsistens såg det ut som! as häftigt var det, men jag har fått nog av dom, det var det enda jag såg framför mig var ett kar smäck fullt av maskar efter det..

allt detta hände överallt, i varje hink jag hade med vatten i och sten! har bildbevis på detta oxå hehe

post-1301-1446891343986_thumb.jpg

post-1301-14468913439999_thumb.jpg

post-1301-14468913440137_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...