Gå till innehåll

Äntligen...


Robban1975

Rekommenderade inlägg

Ser bra ut, angående fisken så är det nog lungt. Se bara till att inte mata allt för mycket nu i början, han klara sig bara han får lite mat om dagen. Bara precis så mycket han äter så att inget kommer bakom stenar mm... Tänk på att ta det lungt med ljuset nu i början med, starata upp långsamt;)

lycka till :)

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det funkar bra, tålig fisk så han klarar sig. Gjorde med så, köpte sten, vatten o fisk första dagen. Men som de redan tipsat om: mata liiite, se till o snåla med ljus i början så kan du slippa de större attackerna av alger. Inga sniglar nu i början, får du en nitritspik så är det stor risk att de dör av.

Fortsätt nu o ta bilder!!

Dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej nu kommer första frågorna alla säger att man ska ta det lugnt med lyset och med maten ibörjan. Men hur länge ska man ha lyset på då?? har två vanliga rör plus en mh. sen är jag nyfiken på vart man köper fisk har inte hittat något häromkring. skulle vilja ha nån clown till att börja med då kommer ju nästa fråga måste man ha en anemon då med? har iaf fått tag på 20 kg ls till, så det borde väl vara bra med det nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej nu kommer första frågorna alla säger att man ska ta det lugnt med lyset och med maten ibörjan. Men hur länge ska man ha lyset på då?? har två vanliga rör plus en mh. sen är jag nyfiken på vart man köper fisk har inte hittat något häromkring. skulle vilja ha nån clown till att börja med då kommer ju nästa fråga måste man ha en anemon då med? har iaf fått tag på 20 kg ls till, så det borde väl vara bra med det nu.

Svarar bara på anemon-clownfrågan.

Nej, man behöver inte en anemon till clowner. Av det jag läst här avråder många från att ha anemon överhuvudtaget, och framförallt inte som nybörjare.

Själv kommer jag troligen aldrig skaffa en anemon då jag vet att dessa blir mycket långlivade i naturen och det blir de inte i ett kar.

Däremot finns det flera koraller som clownerna ofta tar som värdar. Själv har mina clowner tagit Euphyllia som värd.

Odlade clowner behöver vad jag förstår inte någon värd överhuvudtaget.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...