Draedon Postat 17 december 2006 Postat 17 december 2006 Idag när jag skrapade alger såg jag det är en skada på min framruta, har lossnat en flisa på kanske 1x1mm inte speciellt djup...Hur farligt är detta? finns det risk att framrutan kan spricka?? Citera
Ingvar Hellmalm Postat 17 december 2006 Postat 17 december 2006 Troligen ej, men detta var ej kul då det brukar för eller senare ge algväxt som är vår att ta bort. Citera
norsken Postat 17 december 2006 Postat 17 december 2006 Fasst du har en svaghet i rutan det går innte att bortse från det, det behöver innte henda nogot för det men den är mera kjennslig för kommande stötar eller liknande (sten som kan rammla ner osv.). Vore jagdig skulle jag gjöra något åt det. Citera
simon Postat 17 december 2006 Postat 17 december 2006 Undrar om man kan göra så som man gör på bilar när man "fyller" i stenskott? Citera
Scooby_doo Postat 17 december 2006 Postat 17 december 2006 annat typ av glas på bil, funkar ej på akvarieglas.finns dock typ slipmedel som kräver verktyg och att man tömmer karet när man använder det.~Henrik Citera
Draedon Postat 17 december 2006 Författare Postat 17 december 2006 tack för svaren, tömma karet orkar jag inte göra för att laga det. då köper jag hellre ett större kar och flyttar allt till är lite nojjig över detta... sitter och kollar blocket om man hittar något nytt lämpligt projekt.... Citera
Scooby_doo Postat 17 december 2006 Postat 17 december 2006 tror ej det spricker pga 1*1mm flisa. hur lossnade flisan? varit så innan eller sten som trillat mot rutan?~Henrik Citera
Niclas Postat 17 december 2006 Postat 17 december 2006 När jag fick hem min burk (den första) så var det en liten "knutch" borta, ungefär som din, dock satt den nära kanten och affären tyckte att det verkade lite osäkert så de bytte burken direkt. Jag vet inte om det är extra känsligt nära en kant men kan tänka mig att det är så. Citera
Draedon Postat 17 december 2006 Författare Postat 17 december 2006 jag har ingen aning om när/hur den lossnade.. upptäckte det inte förens idag. mest troligt är väl att en sten har stött emot eller liknande när jag inredde burken.nåja.. detta kanske är den perfekta ursäkten att skaffa den där 720 burken jag funderat på... Citera
Draedon Postat 18 december 2006 Författare Postat 18 december 2006 fan det känns lite osäkert detta :/får nog ta och börja räkna på en ny burk... jag som behövde 18" till bilen, får väl skjuta upp dom Citera
metcrue Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 fan det känns lite osäkert detta :/får nog ta och börja räkna på en ny burk... jag som behövde 18" till bilen, får väl skjuta upp dom Klart man verkligen behöver 18" till racern:).När jag fick hem mitt 960 liters så var det en skada på ena rutan så vi bytte den, när jag skulle lyfta upp den på bänken upptäckte vi en skada på andra rutan. Kunde inte leva med detta då det genererar sov problem. Jag skulle skaffat ett nytt om jag var du. Citera
Draedon Postat 18 december 2006 Författare Postat 18 december 2006 ja jag tror jag ska börja skissa på en ny burk.. ls, pumpar, skummare osv som jag har räcker då till en rejäl uppgradering. bara uv-c(20w) och belysningsom är lite klent (250w mh +2x30w t8)det börjar dyka upp en plan i skallen med ett 720 täckt med T5'or.. vi får se.ska ta med familjen till spanien och så är det ju dom där 18" fälgarna, pengarna drar iväg för fort... Citera
Draedon Postat 19 december 2006 Författare Postat 19 december 2006 f*n också... har sådan huvudbry om det är. ska ringa lite glasmästare imorgon och höra vad dom säger. känns sjukt drygt att börja bygga möbel till en ny burk, och sen själva flytten.. burken står ju på den plats där den nya ska stå.. vet varken ut eller in nu. Citera
norsken Postat 19 december 2006 Postat 19 december 2006 Jag är gammal raggare och dragracing förare jag bytte ut tävlings bilar mot akvarium och ångrar innte en sekund. Skit i sulerna till bilen sattsa fullt på fisken det ger mycket mera enn biljävlarna. Byt ut rutan eller bygg nytt akvarium jag låvar du kommer innte att ångra Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.