ppihlstrom Postat 7 januari 2007 Postat 7 januari 2007 Jag har två clowner (percula) i mitt kar, har haft dem i ett par veckor nu. Jag undrar bara lite över färgningen på dem. De tycks ha mörknat lite i färgen, typ på ryggen. De har gått från ganska klar orange färg, till nu lite svart/orange om ni förstår vad jag menar. För övrigt verkar de må ok, äter bra o "vaggar" omkring i karet. Den ena av dem är lite tuggad i stjärtfenan, men det är från färsta dagarna, då min ena fiji fröken tyckte det var kul att jaga clown Frågan är alltså: Är det normalt/bra/dåligt att clownfisk mörknar i färgen över ryggen? Citera
Peppz Postat 7 januari 2007 Postat 7 januari 2007 Perculan ska vara mörk på ryggen, så allt står nog rätt till Kanske var lite stressad och var lite blek/ljusare tidigare. Citera
Capote Postat 7 januari 2007 Postat 7 januari 2007 Om det inte skulle vara Percula utan Ocellaris, så är både orange och svarta orangefärgade som juveniler Citera
nemo Postat 7 januari 2007 Postat 7 januari 2007 Jag har två clowner (percula) i mitt kar, har haft dem i ett par veckor nu. Jag undrar bara lite över färgningen på dem. De tycks ha mörknat lite i färgen, typ på ryggen. De har gått från ganska klar orange färg, till nu lite svart/orange om ni förstår vad jag menar. För övrigt verkar de må ok, äter bra o "vaggar" omkring i karet. Den ena av dem är lite tuggad i stjärtfenan, men det är från färsta dagarna, då min ena fiji fröken tyckte det var kul att jaga clown Frågan är alltså: Är det normalt/bra/dåligt att clownfisk mörknar i färgen över ryggen?min percula har med mörknat rejält sen jag köpte den, men det är inget jag oroar mig för. Citera
ppihlstrom Postat 7 januari 2007 Författare Postat 7 januari 2007 fin percula - mina är inte fullt så mörka Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.