zacke Postat 24 januari 2007 Postat 24 januari 2007 Vet inte om denna kommit upp tidigare, men tyckte den var otroligt smart, och billig.Lägg sensorn där det kan börja läcka, koppla på ventilen på returslangen. Borde ge en klockren säkerhet vid ev läckage så returen stryps.http://www.neureka.se/Produkt_Leakagestop.htm Citera
Klubbsson Postat 24 januari 2007 Postat 24 januari 2007 den typen av ventiler brukar tyvärr intehålla både koppar och mässing. Samt att det förmodligen är en ganska liten diameter på hålet i ventilen. Så jag är tyvärr skeptisk till att ha den till ett saltkar. Citera
zacke Postat 24 januari 2007 Författare Postat 24 januari 2007 Såg väldigt plastig ut på bilden, men det finns ju en risk såklart, mailat om material och diameter och inväntar svar från de som säljer. Citera
Robert Lennqvist Postat 24 januari 2007 Postat 24 januari 2007 Även om det inte finns läskiga metaller i den så har de flesta vattenventiler som ansluts till vattenledningsnätet ganska små dimensioner invändigt. I de flesta fall så är de av en typ som kräver vattenledningstryck för att stänga och öppna ordentligt. Ventilen utnyttjar alltså trycket för att fungera korrekt, detta för att det ska bli en "mjuk" öppning och stängning som skonar ledningsnätet. Så högt tryck har du nog inte i returpumpen.Jag har själv funderat på att köpa en läckagesensor och via ett relä slå i från spänningen till returpump och osmolatorpump vid läckage./Robban Citera
morphriz Postat 24 januari 2007 Postat 24 januari 2007 Personligen skulle jag nog hellre satsa på en brytare styrd av en vattendetektor som bryter strömmen till pumpen, samma resultat. Troligen billigare, speciellt om man bygger en själv. mvh Mattiasedit: Hehe, Robban hann före Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.