hbmannen Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 hur funkar sånt där "fragfix".. löser det upp sig efter ett tag eller ska man ha kvar det lila fixet tills det döljs av kalkalger ??? Citera
Lövet Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Vad jag förstått så kommer korallen att växa över epoxykittet så småningom. Det är mjukt som modellera men härdar efter ett tag och blir stenhårt. Funkar kanonbra och är ofarligt för vattnet. /Daniel Citera
Lövet Postat 5 april 2005 Postat 5 april 2005 Jo tack, förutom att jag har fullt med massa alger främst brunalger i karet. Har just inhandlat algen ex och beställt ett kiselfilter och nya patroner till osmosen som förhoppningsvis ska få bukt med problemen. Det känns inte så fotovänligt just nu när det ligger en tjock algmatta i hela karet.... Jag hoppas att det kommer att se lite bättre ut om en månad eller så. Kommer att uppdatera med fler foton så fort det ser lite bättre ut... Hur går det själv med ditt nya kar? Citera
acuario Postat 5 april 2005 Postat 5 april 2005 Jag har en flaska algen-ex över om du behöver mer. Vi kan väl höras nån dag. Citera
wrang Postat 5 april 2005 Postat 5 april 2005 Hur går det själv med ditt nya kar?Jo tack det går väll bra skall hämta lite Ls i veckan väntar bara på min nya osmos så LS.en får ligga i en tunna så länge tills jag fått i vattnet i karet:smiley24: Citera
wrang Postat 10 juli 2005 Postat 10 juli 2005 Skoj att du tycker om det, ska fixa fler bilder åt lövet, så vi kan vinna en bakgrund till... hm : )DaveHaha jag kom på 5:e platsJo tack, förutom att jag har fullt med massa alger främst brunalger i karet. Har just inhandlat algen ex och beställt ett kiselfilter och nya patroner till osmosen som förhoppningsvis ska få bukt med problemen. Det känns inte så fotovänligt just nu när det ligger en tjock algmatta i hela karet....Jag hoppas att det kommer att se lite bättre ut om en månad eller så. Kommer att uppdatera med fler foton så fort det ser lite bättre ut... Hur går det för dig med karet?? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.