Tedb Postat 25 februari 2007 Postat 25 februari 2007 Hittade att du ville ha en vild gissning på en "snäcka" i inlägg 3. (har inte kikat igenom hela tråden innan. Det är ett ostron jag tror att det kan vara Isognomon radiatus men som alla mina ID är det bara en vild gissning. Citera
pikkenix Postat 25 februari 2007 Författare Postat 25 februari 2007 Tackar så mycket för dina gissningar - säkerligen betydligt mer bakom dem än om jag själv gissar. Citera
pikkenix Postat 30 mars 2007 Författare Postat 30 mars 2007 Här kommer en stor post med bilder på karet. Var förra helgen i göteborg och saltprojektet "startade på riktigt" då jag köpte på mig fisk och koraller. Nu en vecka efter ser allt bra ut, både värden och känslan när jag tittar in i karet. håll till godo med lite bilder!Karet som det ser ut nuZebrasoma VeliferumClownernaCleaner wrasse (Labroides dimidiatus)SalariasBicolor blenny (Escenius bicolor)Blandade karbilder Euphyllia Cataphyllia jardinei Ricordea florida nr 1 Ricordea florida nr 2 Euphyllia anchor Grön montipora Citera
Patu Postat 30 mars 2007 Postat 30 mars 2007 Jätte snygt! Gillar mycket att ditt aquarium inredning. Citera
teggner Postat 30 mars 2007 Postat 30 mars 2007 jättesnygg uppläggning av ls och nice kar i allmänhet Citera
jimmy Postat 30 mars 2007 Postat 30 mars 2007 snuggt ha bara lite koll på putsarfisken så att han inte stressar ihjäl din kirurg.. Citera
pikkenix Postat 30 mars 2007 Författare Postat 30 mars 2007 snuggt ha bara lite koll på putsarfisken så att han inte stressar ihjäl din kirurg..Ok, kan du utveckla det? Han "pickar" inte så mycket på kirurgen i dagsläget så antar att det inte är några problem nu menvad ska jag hålla ögonen öppna för? Citera
rickard81 Postat 30 mars 2007 Postat 30 mars 2007 Ok, kan du utveckla det? Han "pickar" inte så mycket på kirurgen i dagsläget så antar att det inte är några problem nu menvad ska jag hålla ögonen öppna för?Jag har läst nånstans att kiruger inte alls gillar putsarfiskar då dom har en känsligare hud. Citera
jimmy Postat 6 april 2007 Postat 6 april 2007 Oops har helt misat att svara på din fråga.Putsarfiskra kan ibland bli lite väll på så att säga dom vill putsa hela tiden å det gillar inte kirurgen å då kan det stressa honom om putsarfisken inte lämnar honom ifred.Därför bör man ha flera större fiskar till en putsarfisk.Men det är långt från alla som är sånna men som sagt ha ögonen öppna Citera
pikkenix Postat 7 april 2007 Författare Postat 7 april 2007 Oops har helt misat att svara på din fråga.Putsarfiskra kan ibland bli lite väll på så att säga dom vill putsa hela tiden å det gillar inte kirurgen å då kan det stressa honom om putsarfisken inte lämnar honom ifred.Därför bör man ha flera större fiskar till en putsarfisk.Men det är långt från alla som är sånna men som sagt ha ögonen öppnaOk, ska hålla koll på det och kommer väl dyka ner något större till inom 1-2 månader skulle jag tro... Tack för tipset! Citera
pikkenix Postat 7 april 2007 Författare Postat 7 april 2007 Var i Gbg igår och fick med mig några koraller hem. Fler bilder finns i min blogg, se länk i signaturen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.