Gå till innehåll

Bild på sump till kub?


Laggeman

Rekommenderade inlägg

Tjenixen. Är det någon som har en bild på hur en sump till ett kubformat akvarium kan se ut? Tänker mest då på att man kanske inte kan ha det vanliga flödet igenom en sump om man inte har tillräckligt långt akvarium, men möjlighet att låta flödet gå som ett U igenom sumpen, med en mellanvägg längs mïtten.

Tacksam för färdiga förslag också om det är någon som sitter och ritar på något på sin lediga tid. :)

De som har kubformade akvarium med sump får gärna lägga in bilder på dessa också.

Mvh/ Jimmy.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenixen. Är det någon som har en bild på hur en sump till ett kubformat akvarium kan se ut? Tänker mest då på att man kanske inte kan ha det vanliga flödet igenom en sump om man inte har tillräckligt långt akvarium, men möjlighet att låta flödet gå som ett U igenom sumpen, med en mellanvägg längs mïtten.

Tacksam för färdiga förslag också om det är någon som sitter och ritar på något på sin lediga tid. :)

De som har kubformade akvarium med sump får gärna lägga in bilder på dessa också.

Mvh/ Jimmy.

Här är några bilder från under mitt 60x60x60. Det kan bli lite trångt.....

skummare.jpg

uv-c.jpg

fullt-skap.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Christer!

Mitt skåp är 60cm i yttermått, så jag kommer väl få samma trångboddhet antar jag. :)

Är det från karet som kommer ner i facket till höger, under ditt UV? Och sedan upp igen i mitten av sumpen? Kör du helt utan bubbelfälla? Upplever du att du får upp bubblor i karet igen?

Kommer ha min skummare i sumpen, så jag får väl utveckla din lite om jag ska få plats med skummare, påfyllningsfack och nitrat/fosfatfilter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...