tobbs Postat 11 februari 2007 Dela Postat 11 februari 2007 Tjena !Jag undrar om någon har något tips på påhängsskummare till ett 80 liters akvarie??MVH Tobbe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 11 februari 2007 Dela Postat 11 februari 2007 seaclone 100 eller red sea prism, tycker jag är "små" schyssta billiga skummare som funkar kanonbra.Lilla deltec 300 är säker också bra, men inget som jag provat själv. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tobbs Postat 15 februari 2007 Författare Dela Postat 15 februari 2007 Tjena! Har kikat lite på dem olika och fastnat för deltec:n men jag har en fundering , är det inte lite för mycket "effekt" i den till förhållande med storleken på akvarie. Har läst att det kan ta bort spårämne om det skummar för mycket , stämmer det?MVH Tobbe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 15 februari 2007 Dela Postat 15 februari 2007 det finns flera olika åsikter om det.. jag tror dock inte att man kan ha för kraftig skummning.. tex. mitt akvarium är på 360l med 80l sump och min skummare är specad upp till 1100l. funkar kalas, visst kanske det försvinner lite spårämnen osv. men jag byter vatten lite då och då samt tillsätter div spårämnen, så det lilla som försvinner via skummaren är försumbart. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tobbs Postat 16 februari 2007 Författare Dela Postat 16 februari 2007 okej låter skönt känns bra att man kan ha i överkant Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.