johanf05 Postat 12 februari 2007 Postat 12 februari 2007 HejHar nyss startart upp ett saltvattens kar och i dag såg jag nått slags djur i liten snäcka som sitter fast på stenen och släpper ut ett sort nät som den fiskar in i mellan åt undrar vad det kan vara.Johan Citera
Tedb Postat 12 februari 2007 Postat 12 februari 2007 Det är antagligen en liten snigel ur familjen Vermetidae som lever hela sitt liv i ett litet rör och använder sitt slem för att skaffa föda genom att släppa ut det som ett litet nät. Ingen bild så då blir det en gissning men jag tror inte jag e långt borta. Citera
Micke_Tj Postat 12 februari 2007 Postat 12 februari 2007 du menar dessa Ted http://shells.tricity.wsu.edu/ArcherdShellCollection/Gastropoda/Vermetidae.htmlJohan där har du något att jämföra med Citera
johanf05 Postat 12 februari 2007 Författare Postat 12 februari 2007 Ja någon sådant kan det vara men den är inte så stor ca 5mm Citera
Micke_Tj Postat 12 februari 2007 Postat 12 februari 2007 har en sten helt full med sånna som jag fick av Ingvar.Mina är bruna i färgen och brukar kunna se trådarna för det mesta Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.