Gå till innehåll

Någon som kan borra i glas? - i Sthlms området


adddo

Rekommenderade inlägg

Leta reda på någon som kan borra, själv borrade jag akvariumet och de tog en jäkla tid. Tro mig de är inte värt att borra.

Hör med Globefish dom ska kunna borra har jag hört. Det är enligt mig inte värt tiden och obekvämligheten att borra hålet själv. Kolla in min tråd om ni inte tror mig.

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=14938&highlight=borra+hur+vem

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

jag har läst alla trådarna om att borra i glas själv och tänkt att det vågar jag aldrig att göra men igår så fick jag bara ett tokryck och tänkte att jag ska testa att borra i en glasbit och se om det är så lätt som många säger...:smiley24:

så jag plockade fram dremmeln och nått billigt skitborr som följde med en sats med massa blandade prylar som jag köpte för några år sen och valde det minsta (2-3mm tror jag det är) av dom runda slipstiften för att inte slösa på det större om jag får för mig att jag ska borra nått "på riktigt" nångång...

glasskivan jag testade på var iof bara 7mm. jag satte mig i solen på altanen under där vi har trädgårdsslangen hängande så jag satte på så det bara kom pytte lite vatten ur slangen så det typ bara strilade vatten över där jag skulle göra hålet och sen körde jag igång... ca 10-15 minuter senare var jag igenom... och jag kan ju säga att jag blev förvånad av hur lätt det gick... :smiley3:

jag har läst att vissa tycker att det är bättre att köra med långsamma varv och andra med snabba varv på maskinen så jag testade mig fram vilken jag tyckte var bäst och snabba varv tyckte jag funkade bäst...

så för er andra som är lika rädda som jag var för att göra hål i glas var inte det... det gick hur smidigt som helst... tryck inte utan låt borret göra jobbet...

sen är nog wrangs ide bra med att ha cyklop på sig... :smiley20: IFALL det skulle hända nått...

och som alla andra har skrivt ang det här... se till att ha tillräckligt med vatten hela tiden som kyler... skitborret som jag använde ser fortfarande lika nytt ut som innan jag borrade så är man noga med kylningen så kan man nog använda ett borr många gånger...

//jonatan

post-2931-14468914005167_thumb.jpg

post-2931-14468914005274_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...