poppe Postat 18 februari 2007 Postat 18 februari 2007 Hej!En fråga till er som hållt på ett taghar förstått att man kan måla bakrutan med blåfärgeller köpa en blåbakgrund.det sistnämnda har jag gjort.Men tyvärr så ser den inte så blå ut. ser på vissa akvarium här att ni har en härlig blå färgdär bak.Ska man sätta fast bakgrunden med något? förutom tejp.lite vatten ran ner bakom och då framträdde den blåa färgenkanon.har ni några tips??MVHMattias Citera
krickolina74 Postat 18 februari 2007 Postat 18 februari 2007 Jag köpte blå "plast film" självhäftande som man kan sätta på kakel o bänkskivor. Vi köpte våran på Coop forum finns på smårullar Citera
-=Mr_B=- Postat 18 februari 2007 Postat 18 februari 2007 Ett par droppar matolja på bakgrunden, så klistrar den fast mot glaset. Ett par bitar tejp för att hålla fast den utöver det, så sitter den i all evighet. Eller tills du monterar bort den.B! Citera
krickolina74 Postat 18 februari 2007 Postat 18 februari 2007 Sambon hade på lite såpvatten på plasten så att den kunde "halka omkring" tog bort bubblorna med svamp o fönsterskrapa Citera
Wiking Postat 18 februari 2007 Postat 18 februari 2007 Jag använder lite kraftigare hobby papper/kartong som man köper i en bokhandel, finns bl a i A3 format. Den har jag tejpat fast upptill så att vatten inte kan rinna ner mellan glas och papper. Finns i ett antal olka färger, jag använder en ljusgrå bakgrund. Altenativt kan man använda "tuggummi", sådant där som man fäster upp bilder med på tapeter utan att orsaka någon skada på tapeten. Citera
poppe Postat 18 februari 2007 Författare Postat 18 februari 2007 kanon bra!tack för alla tips!ska testa matoljan ikväll..kommer den blåa färgen fram bättre då? Citera
-=Mr_B=- Postat 18 februari 2007 Postat 18 februari 2007 Precis som med såpa blir man av med luften mellan glaset och plasten, och effekten blir densamma som om man målat glaset. Jag föredrar olja för att lite matolja i akvariet är bättre än lite såpa...B! Citera
poppe Postat 18 februari 2007 Författare Postat 18 februari 2007 kanon då blir de matolja ikväll Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.