andreassofus Postat 22 februari 2007 Författare Postat 22 februari 2007 men bänken har ju inte fyra ben men jag kanske oroar mig för mycket.. vet faktiskt inte hur mycket ett akvarium tål,, dom bygger dom säkert inte i underkant så det bara håller till exakt 300l vatten utan det bör ju va byggt så det ska hålla för en del till.kommer ihåg för typ 6-7 år sen när jag hade ett 540l kar som stod på aluställning.. va helt okunnig då och justerade inte fötterna eller nånting.. de höll i 3 åt utan ptoblem i alla fall men sen har jag haft 200l vatten på golvet här efter en spricka i botten på ett 220l kar.. inte kul men det är roligt med lite utmaningar.. jag fyller upp o hoppas på det bästa.. ser jag att det lutar för mycket så gör jag om det så klart. Citera
andreassofus Postat 22 februari 2007 Författare Postat 22 februari 2007 tack så mycket för all hjälp. jag lovar o höra av mig om karet expoderar Citera
de Palma Postat 23 februari 2007 Postat 23 februari 2007 Eller köp ödlor etc, då behöver du bara just glaset med vatten! Citera
Scooby_doo Postat 23 februari 2007 Postat 23 februari 2007 kör på. som sagt försök helst få det rakt...lite kan de luta, är då mest estetiskt, men har man en ram med justerbara ben så kan man enklet fixa det. de flesta rum lutar in mot mitten, dvs sätter du akvatiet i ett hörn av ett rum kommer det oftast vara ojämnt golv.~Henrik Citera
andreassofus Postat 24 februari 2007 Författare Postat 24 februari 2007 nu ar jag lagt under lite kort från en kortlek under det hörnet det lutade så nu är det bara ca 1mm som det lutar mot det hörnet.. det kan ju inte vara någon fara så jag fyller upp helt med vatten så får jag se hur mycket det lutar. angående vattenytan så syns ju inte den ändå längst upp så det estetiska spelar ju ingen roll. Citera
pimo Postat 24 februari 2007 Postat 24 februari 2007 Tänk på att papper blir till sörja om det ligger i vatten, så försök på tag på nån plåtbit eller liknande i samma tjocklek och lägger under kanske? Citera
andreassofus Postat 25 februari 2007 Författare Postat 25 februari 2007 ja det har du ju rätt i.. men jag är rädd för att en plåtbit är för hård liksom och då kommer bänken stå och väga på kanten liksom.jag får försöka att inte spilla vatten istället Citera
Scooby_doo Postat 25 februari 2007 Postat 25 februari 2007 någon typ av hårdplastbit är nog bäst här. helst tunna bitar så man kan använda den typ i 'flera lager' på de ställen där det är störst mellanrum. Då blir vikten mera fördelad med över större ytan. samt plåt mot glas känns som det kan bli risk för punktbelastning och plåten är ojämn och ej 'mjuk'.~Henrk Citera
andreassofus Postat 25 februari 2007 Författare Postat 25 februari 2007 fast nu har jag ju lagt korten från en kortlek mellan skivan och golvet och inte mellan bänken och akvariet. Citera
Scooby_doo Postat 25 februari 2007 Postat 25 februari 2007 aha, ok. läste nog inte tillräkligt noga..men försök undvik spilla vatten på korten, då det är papper så finns det en risk att det 'sätter' sig lite dvs blir ihoptryckt jämnfört mot ngt annat hårdare material.~Henrik Citera
andreassofus Postat 25 februari 2007 Författare Postat 25 februari 2007 jepp ska va försiktig.. jag har tryckt in korten så långt så jag inte ser dom under skivan, så jag tror inte det ska komma vatten där. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.