Gå till innehåll

Anemon med extra fot


Lazze

Rekommenderade inlägg

Jag har en Stichodactyla Gigantea som är ca 25-30 cm i diameter. Har trivts bra och vuxit till sig ordentligt i mitt kar. Jag har sett flera forum inlägg där det beskrivs hur anemoner delar sig. Min däremot Har fått ett extra utskott från foten. Det ser ut som en liten anemon till. Är det så de delar sig. Någon som har erfarenhet av detta...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har försökt att ta bild med min webkamera utan något bra reultat. Jag vet en bild säger mer än tusen ord. Skall försöka låna kamera så att jag kan lägga upp en bild. Skall därför "försöka" förklar under tiden. Den har gjort som läder korallerna. Den skjuter ut en extra fot och "fragar" av sig på detta sätt. Kanske ett dåligt utryck men det är det närmsta jag kan komma. Från foten har den fått en "sidofot" Som kanske är en 1/4 i storlek av dess egen fot. I från den nya foten börjar det komma nya tentakler. Tillbaka till min fråga är detta unikt. Eller har någon annan erfarenhet av detta. Jag är bara glad att min anemon har trivts i drygt 1 år och dessutom fått vara med om en flytt och inte protesterar. (nystart) Eller är det ett tecken på att den inte mår bra. I skogen blir det ju mer kottar om naturen inte mår bra. Kan man dra samma slutsats.

Stöd Globalwarming awareness2007

Vi vill ju ha kvar våra korallrev

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 7 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...