jens karlskrona Postat 4 mars 2007 Postat 4 mars 2007 Jag har en Shuran jetstream 1 med Shurans korallmedia i.Vad kan jag använda för media i reaktorn som tillför mg?Grotech mg?? Blandar jag det bara med korallgrusen i angiven mängd?Eller är det bättre att droppa igenom magnesiumgramulatet efter kalciumreaktorn?Hur kör ni??? Citera
kjell Postat 4 mars 2007 Postat 4 mars 2007 Jag har en Shuran jetstream 1 med Shurans korallmedia i.Vad kan jag använda för media i reaktorn som tillför mg?Grotech mg?? Blandar jag det bara med korallgrusen i angiven mängd?Eller är det bättre att droppa igenom magnesiumgramulatet efter kalciumreaktorn?Hur kör ni???Hej! Det går nog bra med Grotech.Fauna Marin har oxå mg granulat till kalkreaktorer.Har oxå en schuran reaktor.Jag har lagt mg granulatet ovan korallgruset i toppen på reaktorn ca 10% av mängden korallgrus.Vattnet från reaktorn släpper jag ut i ett rör fyllt med korallgrus,för att få upp pht lite grann.Hur tänker du mata reaktorn med vatten,med cirkpump eller slangpump?Mvh Kjell Citera
jens karlskrona Postat 5 mars 2007 Författare Postat 5 mars 2007 Tack Kjell.Till en början får jag mata med en cirkulationspump även om jag förstått att en slang/doserpump är att föredra..Får la kolla över vad som kan vara lämpligt sedan.Vad matar du med? Citera
jens karlskrona Postat 7 mars 2007 Författare Postat 7 mars 2007 Fauna Marin MG är beställt....Bumpar igen för att höra vad ni matar era reaktorer med???Enligt produktguiden så är la AM 3000 pumpen inget att ha..Behöver kunna styra 30-80ml/min ungefär. Citera
kjell Postat 7 mars 2007 Postat 7 mars 2007 Hej!Jag matar min reaktor med en Watson/Marlow slangpump.Se till så att du har utloppet från reaktorn högre än toppen på reaktorn.Om du har den lägre,kan det bli hävert som tömmer toppen på vatten och då kan du få med co2 i utvattnet .Mvh Kjell Citera
kjell Postat 24 mars 2007 Postat 24 mars 2007 Hej! Hur går det,har du fått i gång reaktorn?Hur reglerar du reaktorn,vad har du för värden?Mvh Kjell Citera
jens karlskrona Postat 24 mars 2007 Författare Postat 24 mars 2007 Hej.Jag har bara hunnit provköra reaktorn än så länge.Kör med Schurans korallgrus & FM Ultra-magnesium.Måste kalibrera min Ph-controler och fixa en slangpump för det funkar sådär med en vanlig pump. Har jobbat massor så jag har inte lyckats få till det ordentligt.Fråga: Vad & var beställer jag för backventil mellan bubbelräknaren och magnetventilen?Någon annan som kör Shuran? Ph i reaktorn med deras media för bästa effekt?.Kom inte ihåg rekomenderat, men det kändes som att det hände inte så mycket när jag prövade det så jag tror man får gasa på något mera... Citera
kjell Postat 24 mars 2007 Postat 24 mars 2007 Hej! Jag har en backventil,sån som man brukar ha till luftpumpar.Jag kör min reaktor på ph 6-6,5 ett flöde på 55ml/m.Mvh Kjell Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.