xedar Postat 15 maj 2004 Postat 15 maj 2004 Hej! när jag va i danmark tidigare idag såg jag en Harlequin räka "tror det stavas så" någon som har en sådan? dom kosta en del så man vill ju inte prova köpa en och se om det funkar. Den var iallfall riktigt snygg! Mvh Mikael Citera
wrang Postat 15 maj 2004 Postat 15 maj 2004 Bilden funkar ej Xedar. Harlequin räkan är ett rovdjur och äter sjöstjärnor. För att riktigt lyckas med denna underbara lilla fina räka så måste den alltså matas med sjöstjärnor och har läst att den trivs bäst med en kompis till i karet.Vi på västkusten har möjlighet att nu fånga svenska sjöstjärnor och frysa in för att ha som matförådDen heter på latinHymenocera picta Citera
xedar Postat 15 maj 2004 Författare Postat 15 maj 2004 tack Wrang!! japp såg att dom gick 2 och 2 =) hade aldrig bara köpt en av dom. synd att dom äter stjärner ger dom sig på ALLA taghullingar eller bara vissa. Jag har 2st sand sjöstjärner och en orm, ?? dom kosta föresten 900DK /st så ca 2000 SEK för 2 st. Mvh Mikael Citera
xedar Postat 15 maj 2004 Författare Postat 15 maj 2004 oki vart köpte du den??? tycker det brukar va så med alla djur man köper, kan juh skilja 100%-500% köpte en eld räcka, kosta 70DK. I Malmö kosta den typ 400KR Citera
zippo Postat 15 maj 2004 Postat 15 maj 2004 upps jag gav 150:- för min eldräka "Lysmata Debelius"här i stan ,är ju skandal att det skilljer så mycket ! Citera
metcrue Postat 15 maj 2004 Postat 15 maj 2004 Jag köpte min på marinakvariet GBG. Eldräka 150:- det är ju ett hyggligt pris. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.