Gå till innehåll

Var få tag på mangroveskott/frön ?


Drullputt

Rekommenderade inlägg

Jag importerade precis som Cathulu några fler än jag själv behöver eftersom det var frakten som kostade mest (se annons). De kom fram i bra skick. Jag valde dock att ta skott utan rötter och blad eftersom jag läst att de kan vara lite känsliga för miljöändringar när de börjat utveckla blad. Har dock också läst om andra som menat att de haft problem att få skotten att ta sig. Samtliga 6 skott jag köpte för ett år sedan lever och frodas dock än idag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Cathulu; såg din annons, de såg ju riktigt fina ut de du fått hem! Börjar ju nästan ångra att jag inte vågade beställa med blad och rötter... Bra pris verkar du ju också ha fått!

Nåja, om någon månad eller så har väl mina nya också blad...

Mina gamla, som jag köpte för ganska exakt ett år sedan har precis börjat skjuta ut nya blad med en hög fart igen efter att ha stått stilla i växt ett par månader under vinterhalvåret. Men så står de också i ett söderfönster i landets sydligaste ände. Om man har dem under artificiell belysning kanske de växer året om.

Kul att fler satsar på levande mangrove!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...