Gå till innehåll

Tips


MichaelE

Rekommenderade inlägg

Jag vill ha en fiskuppsättning klar redan nu så att man kan planera inköp och så.

Jag vet bara två arter jag villha i karet, pterapogon kauderni och Nemateleotris decora är dom här två arterna kompatibla med varandra eller kommer det att bli problem?

Sen behöver jag lite tips på andra fiskar som man skulle kunna ha i karet.

Glömde nästan att säga att jag ska ha mjukkoraler och rörmaskar i karet också så inga djur som äter upp dom tack.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Båda är snälla och ganska lätta arter.

Kauderni kan vara lite krångliga med maten och känsliga i början om de är vildfångade. Be därför gärna handlare att mata dem lite innan du köper dem. De första veckorna är de svåraste så det är en klar fördel om man köper fisk som är ordentligt karantänshållen.

Decora är ganska lätta. De kan dock vara skygga och lättskrämda i början. De har en tendens att hoppa så man bör ha ett täckt akvarium eller höga kanter.

Algätande fiskar är alltid bra. En Salarias Fasciatus eller kanske en Ecsenius Bicolor kan jag tänka mig skulle passa bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad brukar decora och Kauderni kosta?

Dom Kauderni som jag har reserverat har han haft i ett par månader och dom äter frusen atemia, han sa att det var ett par och att dom hade lekt ett par gånger men han kanske bara snackar, men vem vet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det någon ål liknande fisk som jag skulle kunna ha i karet?(inga muränor)

Är det något mer jag behöver veta om Decora eller Kauderni,kommer dom ha några problem medett par putsarräkor i karet, är dom känsliga för något och liknande saker?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...