Gå till innehåll

2st clowntryckare


acuario

Rekommenderade inlägg

Är i valet och kvalet att köpa på mig enclowntryckare till men är inte riktigt säker om det går bra att ha 2st tillsammans utan att de slåss. Jag provade med att sätta en stor spegel på kortsidan och min clown spände upp sig och simmade fram och tillbaka hela tiden. Han angrep inte spegelbilden nån gång med munnen utan nöjde sig med att simma sida mot sida med sin spegelbild. Det kan nog bli skillnad om det kommer i en ny clown i karet då kanske det blir mer fysisktsmiley18.gif. Frågan är om min fisk lugnar ner sig och accepterar den nye efter ett tag eller om han jagar liver ur den på ett par darsmiley11.gif. Drömmen är ju att de efter lite småbråk och gnabb kommer att blir polare Ev ett par om man har tur. Att jag ställer frågan är ju att de kostar en hel del klöver och chansningen kan bli en dyrbar historia. För övrigt så funkar min clowntryckare utmärkt tillsammans med mina koraller. Han tog sig ett smakprov på en acropora i början men gillade inte den inte alls utan simmade iväg och såg ut att verkligen tycka att den smaka vidrigt. Rekomenderar alla som vill ha en sån här underbar fisk i sitt revkar. Nu när den är liten går det utmärkt men när den blir stor så kan problemet vara att den vill möblera om karet efter egen smak och inte i husses. Som sagt var är det någon som har provat 2st clowntryckare. Dela med dig av dina erfarenheter. Måste lägga till att jag vet en amerikan som har 2 utan problem men han satte i dem samtidigt. Bilden på dem finns under mitt namn till vänster.

Större bild.

Balistoides_conspicillum_clowntryckare.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej !!

jag köpte en för ett par månader sedan.

Den har inte rört några koraller så på det sättet är den helt OK

men

Den knep mina putsräkor.smiley5.gif.

Har käkat upp mina nakensniglarsmiley19.gif, som lekt hos mig.

Den anfaller mig när jag stoppar ner handen.smiley7.gif

Anders

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo då. Min är jättesnäll men jag har en ocellarisclown som biter mig hela tiden när jag stoppar ner handen. Hon blir helt knäpp.fast man måste beundra hennes mod. Nu har nog detta ämmne spårat ur här för jag ville se om det fanns någon här som har provat att ha 2 st tillsammans inget annat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...