Gå till innehåll

Caulerpa sökes [Malmö]


Scooby_doo

Rekommenderade inlägg

C. taxifolia kan hentes v. Eslöv

tackar för erbjudandet! - ska först se om jag kan få tag på ngt runt 'hemmaplan'.

jag har Caulerpa, lite klen tillväxt för tillfället bara, men lite kan jag ge bort

ok, låter kanon! behöver ej mkt, tillräckligt så det kommer igång i mitt refugim.

vilken art har du och vilket ljus använder du till Caulerpan?

~Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också lite caulerpa på tillväxt... skulle gärna byta mot någon annan art. Betalar du portot kan jag dock ge bort (litegrann). Anledningen till att jag inte svarat tidigare är för att det har varit -2 grader härutanför under två nätter. Just nu är det +8 grader, men du förstår kanske... även om caulerpa av många räknas som ett ogräs så vore det trist att skicka iväg en liten härva som kommer fram i form av djupfryst spenat.

Kontentan är att du skulle ha fått bättre gensvar om du väntat en månad till. Vi har fortfarande minusgrader och snö häruppe. Åtminstone tidvis. Och bussgods har ett notoriskt dåligt rykte i norrland. Ibland undrar man om de ens vet i vilket vädersträck som "norrland" ligger.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej och tack för erbjudandet. Men har varit och hämtat idag av 'MattiasN' så jag behöver ej mera, förhoppningsvis kan jag dela med mig till ngn annan i framtiden som behöver.

~Henrik

Jag har också lite caulerpa på tillväxt... skulle gärna byta mot någon annan art. Betalar du portot kan jag dock ge bort (litegrann). Anledningen till att jag inte svarat tidigare är för att det har varit -2 grader härutanför under två nätter. Just nu är det +8 grader, men du förstår kanske... även om caulerpa av många räknas som ett ogräs så vore det trist att skicka iväg en liten härva som kommer fram i form av djupfryst spenat.

Kontentan är att du skulle ha fått bättre gensvar om du väntat en månad till. Vi har fortfarande minusgrader och snö häruppe. Åtminstone tidvis. Och bussgods har ett notoriskt dåligt rykte i norrland. Ibland undrar man om de ens vet i vilket vädersträck som "norrland" ligger.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...