Gå till innehåll

Efterlysning! Någon som har ett Blenny!


Majki01

Rekommenderade inlägg

Behöver se lite ang utrymme, då det dröjer till karet kommer som det ser ut nu med Aqua medic, så har börjat inhandlingen av allt annat. Så mest vad för utrymme jag har där bak för pump storlek till uv och pump storlek till kylaren, om det inte går med kylaren så får jag köra med temp styrda fläktar men vill helst slippa det då jag redan har otroligt stor avdunstning på andra kar

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver se lite ang utrymme, då det dröjer till karet kommer som det ser ut nu med Aqua medic, så har börjat inhandlingen av allt annat. Så mest vad för utrymme jag har där bak för pump storlek till uv och pump storlek till kylaren, om det inte går med kylaren så får jag köra med temp styrda fläktar men vill helst slippa det då jag redan har otroligt stor avdunstning på andra kar

Sent from my iPhone using Tapatalk

Var o kollade på andys blenny igår...ska du i med tex maxijet pumphuvud så kommer du att bli tvingad att försaka en "mediahållare" , det är tajt design på det men verkar funka kanon som det är..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då får det antagligen bli en temp. Prob inställd på 25 grader och styra fläktar då :(. Sen köra uv bara när det behövs. Hade egentligen velat ha uv igång alltid,

Du har möjligtvis inte tid att kolla igenom det inlägget jag skrev innan idag om tillsatser i min andra tråd? "6 kantigt"

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då får det antagligen bli en temp. Prob inställd på 25 grader och styra fläktar då :(. Sen köra uv bara när det behövs. Hade egentligen velat ha uv igång alltid,

Du har möjligtvis inte tid att kolla igenom det inlägget jag skrev innan idag om tillsatser i min andra tråd? "6 kantigt"

Sent from my iPhone using Tapatalk

Finns ju alternativ , att du bara kör hävertslang över kanten till ett pumphuvud typ ehiems "datapump à kylning" som du inte behöver ha i karet o sen koppla vidare till uvc o sen upp över kanten igen.. Outside the box..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har tyvärr ingen bild på baksidan. Det är väldigt tajt där bak men en pump på botten och slang upp ska inte vara några problem. Det är gott om utrymme på botten av sumpen i 2 av facken.

Men vad ska du med kylningen till?

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kylningen e i förebyggande syfte.. Jag har alltid runt 5-6 grader MER inne än ute på sommaren huset e byggt så solen står rakt på alla mina fönster hela dagarna..fram till 18 tiden Så kör med AC i sovrummen för att ens kunna vara där.

haft dödsfall i alla mina sötvattens kar pga sommar halvåret och det vill jag inte riskera med saltvatten.

sen kommer ju mitt inte vara så mycket "öppet" efter som jag kommer köra en 75 w led armatur 5 cm ovanför ytan!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag hittade faktiskt nu sådana fläktar man hänger på kanten som är byggda med fläkten bak som leder luften upp över kanten till ytan. För nano upp till 80 liter. Så 2 sådana temp styrda borde ju kanske fungera

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kylningen e i förebyggande syfte.. Jag har alltid runt 5-6 grader MER inne än ute på sommaren huset e byggt så solen står rakt på alla mina fönster hela dagarna..fram till 18 tiden Så kör med AC i sovrummen för att ens kunna vara där.

haft dödsfall i alla mina sötvattens kar pga sommar halvåret och det vill jag inte riskera med saltvatten.

sen kommer ju mitt inte vara så mycket "öppet" efter som jag kommer köra en 75 w led armatur 5 cm ovanför ytan!

Ajdå. Ja då är det kanske inte fel med lite kylning. Uvc planerar jag också att köra i mitt men har inte tänkt på det så mycket än.

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Trodde alla tillbehör ingick efter som jag fick sakerna i deras original förpackning samma som när man köper sakerna löst, men kan kanske bero på att mitt blenny blev skickat från Aqua medic direkt till mig

/ Micke

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...