Gå till innehåll

Deltecs Rowaphos


Jailbird

Rekommenderade inlägg

Har 250ml Rowaphos i mitt ytterfilter "fluval 303"

Har haft i det i 1 vecka nu utan bättre resultat, mätvärde Fosfat= 0,25-0,5

är det felplacering eller vad.....

Varför blir det inte bättre resultat efter denna tid nån som vet ??

Mitt kar är på 400 Liter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan bero på att ett flumval 303 filter har ett ganska lågt faktiskt flöde och du kanske har placerat det så att vattnet går runt filtermaterialet i stället för genom det.

Men du borde ändå se en minskning. Fast det kanske minskar lika mycket som det byggs på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag hade max på saliferts test sen la jag coralifes phosfat och silikatremover i varsin nylonstrumpa i min fluval404 jag märkte direkt att det gick ner, tog ca en vecka sen var det på 0

la du det i en av korgarna då, det gjorde jag nämligen

ska nog prova Coralifes grejer annars vet jag inte hur man ska få väck fosfaten

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tror inte det har nån större sexuell betydelse vilket fack du lägger den i. sen vet jag inte om det har nån betydelse om man har rowa eller coralife rowa skall ju vara jättebra enligt dom flesta det hade jag med köpt om dom hade haft det

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tror inte det har nån större sexuell betydelse vilket fack du lägger den i. sen vet jag inte om det har nån betydelse om man har rowa eller coralife rowa skall ju vara jättebra enligt dom flesta det hade jag med köpt om dom hade haft det

man kanske ska ha mera i än 250ml

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja jag vet inte men man kan ju inte mer än följa det som står i manualen. Har du inte märkt att det har gått ner nånting för mitt gick långsammare i början å sen drog det i väg för det är ju stora värden på salifert när man har mycket phosfat

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...