Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

Ted

bacto reef balls - fungerar det?

5 inlägg i detta ämne

Postad (redigerade)

Vad säger ni om FM bacto reef balls? 

Fungerar det? Och visst kan man kombinera med kolkälla - ex Nopox-x? 

Vill sänka no3 - och vill egentligen sluta med Nopo-x då det "kladdar ner" pumpar mm. 

Vad säger ni?? 

T

Redigerad av Ted

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

FM bactoballs är kolkälla om jag uppfattat det rätt. Fast med bakterier. Och skall det fungera blir det precis lika mycket bakterier att skumma ut som med nopox.

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
FM bactoballs är kolkälla om jag uppfattat det rätt. Fast med bakterier. Och skall det fungera blir det precis lika mycket bakterier att skumma ut som med nopox.

Är med dig. Men FM skriver själva i beskrivningen av produkten - att om man använder Nopox så ska man halvera dosen på Nopox - då undrar jag om FM menar att det ska ske under tiden som "ballsen" kickar in - eller om man ska fortsätta med båda produkterna även framöver.....?
Blir inte klok på det!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om man har justerat in en dos av nopox och börjar tillföra en kolkälla till är det risk att det blir för mycket så att man nollar nitrat eller fosfat. 

Det blir också en ny bakteriestam till som kanske är snabbare och ändrar på funktionen av nopoxen.

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Klokt - jag stryper nopoxen så får vi se vad som händer. Tack 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu