Gå till innehåll

Experiment som inte gick bra.


per.w

Rekommenderade inlägg

Ja efter många års testande och experiment,så får jag säga att jag misslyckats med mitt mål och nu får ge upp...

Jag hade ett mål att få Kejsare att leva med zoa acro mm. Det gick inte...

Min imperator har nu under de åren jag haft den, ätit upp alla zoa som jag köpt... Det har varit en deprimerande historia att genomlida, men jag tänkte att som i haven skulle det gå att ha de i symbios hemma... Nu står jag i valet att sluta med zoa mfl. Sälja kejsaren, eller skaffa en burk till och ha ett fisk akvarium och korallakvarium... Får fundera vilken väg jag ska välja....

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kanske får göra något liknande Genne och först skaffa ett akvarium fyllt med Zoas och sedan när du har en stor och stark koloni som inte har några problem att ersätta sig själv snabbare än kejsaren/rna äter de kan du tillsätta fiskarna.

 

Hur stort var akvariet?

 

Tanken är ganska vacker men jag misstänker att man får ha ett akvarium i 2000 liters storleken för att nå en någorlunda balans om man inte vill nöja sig med ett fåtal dvärgkejsare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...