Gå till innehåll

Batteri backup!


webdiddy

Batteribackup  

7 användare har röstat

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Rekommenderade inlägg

Är lite intresserad av hur många här använder sig av batteri backupp till tekniken i sina kar, framför allt pumpar och värmare?

Känns ju som en bra försäkring men hur många är det som faktiskt har det? Känns som det kanske är viktigare om man bor i tex villa men i lägenhet brukar inte strömavbrott vara lika långvariga.

 

Och ni som använder batteri backup, hur löser ni det om ni inte har utröstning som kanske stödjer det från början?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade batteri backup till mina Tunze-streamers en tid. Har ett nytt bygge som väntar på att kopplas in.

Lättast att driva utrustning som går på DC-spänning, vilket faktiskt är ganska mycket utrustning idag. I värsta fall kan man köra med en UPS (230V AC) och då kan man använda vilken utrustning som helst. MEN det är både innefktivt och mycket, mycket farligt om man inte vet vad man gör avseende avskärning och extra jordfelsbrytare.

Skickat från min G8441 via Tapatalk

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade batteri backup till mina Tunze-streamers en tid. Har ett nytt bygge som väntar på att kopplas in.

Lättast att driva utrustning som går på DC-spänning, vilket faktiskt är ganska mycket utrustning idag. I värsta fall kan man köra med en UPS (230V AC) och då kan man använda vilken utrustning som helst. MEN det är både innefktivt och mycket, mycket farligt om man inte vet vad man gör avseende avskärning och extra jordfelsbrytare.

Skickat från min G8441 via Tapatalk


Jag har en ups stående men vet inte om det är till så mycket nytta egentligen. Visst jag håller igång cirkulation ett tag och värmare men på den tiden jag kan hålla det igång hade det förmodligen inte hänt så speciellt mycket farliga saker i karet ändå.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har batteri till mina karantän så minst 1 pump i varje akvarie kan fortsätta om strömmen skulle försvinna, dock ej inkopplad än : p

 

Kommer ha så att minst 1-2 pumpar fortsätter köra om strömmen går till stora akvariet sen oxå. 

 

Kanske onödigt men vill ändå ha det :)

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...