Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

Akvaristen

Uppstart av Boyu HS-60A

255 inlägg i detta ämne

Företagsakvarium brukar också ha en del i shopen, uppdaterar ofta på fejjan, och de skickar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
21 timmar sedan, Akvaristen sa:

Efter att 2 av snäckorna suttit i samma hål i stenen på varandra sen jag fick hem dom så flyttade jag isär dom idag. Satte dom i varsin ända av karet. 10 minuter senare sitter de på varandra igen. Ska de göra så? :D Har jag missat något? 

En annan grej jag tänkte på också, hur snabbt växer koraller?
Ta min frogspawn tex. Den har ett huvud, bra ljus (vad jag fattat det som) men kommer inte matas. Hur lång tid kommer de tar innan de dyker upp en till huvud, förutsatt att den trivs såklart. Är de veckor, månader eller år det handlar om?
Jag har absolut ingen aning alls.

Omöjligt att säga hur fort de växer, men det går ju fortare ju större de är. 1 blir 2, 2 blir 4, 4 blir 8 på typ samma tid.

Men det rör sig antagligen snarast om månader i början. Det första du lär se är små nya huvuden som växer ut från skelettet nedanför det nuvarande.

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, danne031 sa:

Företagsakvarium brukar också ha en del i shopen, uppdaterar ofta på fejjan, och de skickar.

Ja det är företagsakvarium och Triton jag kikar på, inte hittat någon annan webshop

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller på att fixa en sten till de Zoas som kommer hem nästa vecka. Ännu en död sten, den har legat i en hink med vatten över natten.
Nu i efterhand så var det den stora döda stenen som gjorde att det luktade skunk här inne i början.
Helt överjävligt va illa det luktade i hinken :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Akvaristen sa:

Ja det är företagsakvarium och Triton jag kikar på, inte hittat någon annan webshop

Hej

du har aquariatech.se också 

Med vänliga hälsningar Frank

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu