Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Övrig teknik

1. Started by Kimozabe,

Knappast high tech men men.... Tack vare ett observant öga hos min kära fru så kunde en katastrof undvikas. Har köpt några 20liters dunkar på biltema för ett tag sedan. Fyllde 2 med osmosvatten i helgen och satte dessa på parketten. När frugan kom hem idag så frågade hon mig "varför är där vatten runt dunken". Visar sig att den ena dunken antagligen släppt i svetsen och stått och småläckt, ingen aning hur mycket (1-3 liter kanske) men det syns på parketten. Så glöm inte att hålla koll på era dunkar om ni nu använder såna. Mvh Kim

• 0 svar
    • 811 visningar
  2. Started by Saxmark,

Hittade denna på nätet när jag satt och surfade runt.. Eheim 3585 Liquidoser Eheims egna sida sög ju som vanligt och e inte uppdaterad sedan 70 talet.. Men jag hittade lite fakta iaf.. Vad jag kan se så ser den ut som deras foderautomat.. Min tanke var att fylla byttan med phytofeast och dosera nåra ml rätt ner i tanken varje dag.. Nån som har provat och kan ge lite feedback om man skall köpa sig ett bättre liv eller bara tänka om ? Hittade den för 350 spänn i tyskland så det är ju ett smidigt komplement till en doserpump.. Eller så får det bli som jag har tänkt tidigare.. En kyl som står vid akvariet med slangar som suger direkt ur flaskan som står i kylen..

• 0 svar
    • 708 visningar
  3. Started by Janne,

Jag har tittat runt lite efter en luftpump och de tillverkare jag tittat på anger l/h, vattenpelare och watt. Är 1 m vattenpelare = 100 mbar? Har någon nån luftpump och rekomendera som klarar 400 l/h och 230 mbar, det närmsta jag kom vara /Janne PS Luftpumpen skall vara till en ACF 2000A-160. DS

• 0 svar
    • 887 visningar
  4. Started by simon,

Vad anser ni om dessa (det skrivs inte så mycket om de på forumet), är det nåt att ha? (jämför järna med Deltec, AC, Grotech) Är det någon som ha erfarenhet av dessa? MVH Simon

• 0 svar
    • 1,2k visningar
  5. Tjena. Har en filterpåse med "Deltec aqua crown phosphat absorber" (Är det samma som rawaphos?) Har lagt den imellan två små filtersvampar i mittenfacket på mitt mollyhotell. Undrar, ska den bara ligga där o götta sig eller är det en fördel om man skakar lite på den nångång ibland för att röra om i mediat för att den ska absorbera mera/bättre? Hittar bara stora modeller av reaktorer, kan man inte köpa nån minivariant som typ rymmer 1-2dl? Vart? /M

• 0 svar
    • 1k visningar
  6. Started by Christer T,

Nu tänkte jag äntligen dra igång mitt nitratfilter som stått här några månader och börjar bli otåligt. Jag har ett par frågetecken bara som någon kanske kan hjälpa mig med. Filtret är, enligt Deltec för akvarium på 400-600 liter och jag har inte mer än ~260 liter vatten i mitt system. Ska jag ta bort hälften av svavelkulorna eller ska jag köra med röret fullt? Är det värt en tusenlapp extra att köpa en doseringspump till filtret jämfört med en Eheim, tex 1046? /Christer T

7. Started by wrang,

Någon som kan lämna lite erfarenheter ifrån IKS SMS enhet + och - Edit 2007-10-08 Efter att jag haft en sådan här hemma så rekommenderar jag den inte!!! Enheten jag fick hem är en gammal variant. version 00.22 dagens nya har 00.29 Telefonen var fel eller ja allt var fel. Skulle ringa ner till IKS dagtid för att lösa problemet. Löste det själv med att lämna tillbaka allt. Fick svar iallafall från IKS Det skall komma en ny enhet under vintern 2007 med ny telefon mm

• 0 svar
    • 989 visningar
  8. Guest
    Started by Guest,
    • 0 svar
    • 1,5k visningar
  9. Guest
    Started by Guest,
    • 0 svar
    • 312 visningar
  10. Guest
    Started by Guest,
    • 0 svar
    • 1,8k visningar
  11. Guest
    Started by Guest,
    • 0 svar
    • 816 visningar
  12. Guest
    Started by Guest,
    • 0 svar
    • 271 visningar
  13. Guest
    Started by Guest,
    • 0 svar
    • 361 visningar
  14. Guest
    Started by Guest,
    • 0 svar
    • 809 visningar
  15. Guest
    Started by Guest,
    • 0 svar
    • 287 visningar
  16. Guest
    Started by Guest,
    • 0 svar
    • 335 visningar
  17. Guest
    Started by Guest,
    • 0 svar
    • 393 visningar
  18. Guest
    Started by Guest,
    • 0 svar
    • 462 visningar
  19. Guest
    Started by Guest,
    • 0 svar
    • 1,7k visningar
  20. Guest
    Started by Guest,
    • 0 svar
    • 1,1k visningar
  21. Guest
    Started by Guest,
    • 0 svar
    • 351 visningar
  22. Guest
    Started by Guest,
    • 0 svar
    • 273 visningar
  23. Guest
    Started by Guest,
    • 0 svar
    • 710 visningar

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.