Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

ZEOvit

1. Started by mano,

Är det verkligen nödvändigt att låta det aktiva kolet ligga i vatten under 24 timmar? eller räcker det med ett par timmar, nån annan otålig ZEOvitare som testat?

• 1 svar
    • 1,4k visningar
  2. Started by AlienOne,

Hej alla kunninga har just börjat använda ZEOstart2+ZEObak och fick en funderare just nu. Har uvc någon negativ inverkan på den kulturen ? /Peter

• 2 svar
    • 1,4k visningar
  3. Started by Thessan,

Jag ska eg "kickstarta" min ny tank med Zeovit fullt ut kan tilläggas vilket skulle göra att koraller och fisk inte kan vara däri förrän efter en vecka. Ls däremot ska i direkt. Nu går fisk och koraller i kuben som är 75 hög, Mh ska vara tänt i den nya tanken så därför har jag bara 2 t8 rör i kuben och dessutom ingen skummare då den också ska vara i den nya vid starten. Nu till min oro över det här eftersom jag blev stucken så har tiden runnit iväg och de har varit i gamla tanken sedan onsdags det innebär att de kommer få ha dessa förhållanden en vecka till och mina koraller mår INTE bra troligtvis pga det dåliga ljuset som inte blir bättre då tanken är så djup. det jag …

• 1 svar
    • 1,3k visningar
  4. Started by Datate,

Kom häromdagen över ett par oöppnade flaskor Zeospur2 och Macroelements, till ett bra pris. Nu har jag lite funderingar på hur man bör tillsätta dessa. Vet ju att Zeospur2 är bland det kraftigaste man kan tillsätta i ett zeovit-system, så jag vill inte råka ut för överdosering det första jag gör. Hur är det med Macroelements...är det nått särskillt man bör tänka på där då? Karet har ca 760L vatten och vi har kört zeovit-metoden i snart 1 år.

• 1 svar
    • 1,3k visningar
  5. Started by nickej54,

Vad är problemet med DSB i kombination med ZEOvit? Har en separat dsb på 75l sedan 6 månader tillbaka och startade ett zeovit filter för två veckor sedan. Skall man avveckla det eller omvandla det till en "pod" odling? Vad kan gå snett?

• 0 svar
    • 1,3k visningar

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.