GHL
57 ämnen i detta forum
- 

Hej Ni har väl inte missta att GHL lanserar sin nya produkt ProfiLux 4 till väldigt bra priser om man köper från deras hemsida (frakt tillkommer). MVH Lasse 
- 

Någon som kör GHL connect-appen på iPad? Fick en iPad 4:generationen vad det nu innebär. Minimalt använd. Den klarar inte av att ansluta till profiluxen. På min mobil går det alldeles utmärkt. Testade wi-fi och paddan har en hastighet på 50-80 när min telefon ligger på 250Mbit. Är det så att äldre paddor är för slöa? Mvh Kim - 

- 

- 8 svar
- 2,8k visningar

- 

- 

Har lagt lite tid att studera L-portarna för 0-10v kontroll och insåg att de använder pin 2-3 & 3-5 (har inte testat/verifierat 3-5) i en RJ-12. Som en gammal hoarder av kablar så vet jag att en RJ-11 (standard telefonkontakt med fyra pin) passar i en RJ-12 men att man då inte ansluter till pin 1 & 6 utan 2,3,4,5. Sagt och gjort, letade upp en gammal telefonkabel, anslöt till en L-port och tog fram multimetern, funkar perfekt, kan styra 0-10v via dess pin 1 & 2. Kul, kan nu återanvända gammalt telefonkablage (som jag insåg där finns alldeles för mycket av i ”bra att ha lådorna”) istället för att bli elektronikskrot. … - 

- 0 svar
- 1,9k visningar

- 

- 

Har ställt in email och gjorde testet, fungerar bra. Nu vill jag tex få notifiering om nivågivare är utlösta. Fungerar oxå bra men problemet är att jag får 1 i minuten oavbrutet trots att jag återställer utlöst nivågivare. Vad har jag gjort för fel? Kan man göra nån inställning så det står namn på givarna i mejlet istället för bara 1,2,3 etc? Iofs så kommer jag ju logga in på appen om någon givare är utlöst men ändå..... Mvh Kim - 

- 

- 12 svar
- 3,3k visningar

- 

- 

Fortsätter bomba ghl delen av forumet. När jag via ghl connect kör en manual override av uttag 2-4 som styr mina magnetventiler och boosterpump så startar dom själv så fort skärmlås eller lämnar appen. Ska det verkligen vara så? Om man stänger av något som tex fyller vatten för att göra ett jobb så vill man inte att den ”proceduren” startar mitt i. Så fall blir det att plugga ut kontakter bara för att vara säker. Mvh Kim - 

- 4 svar
- 2,6k visningar

- 

- 

Har försökt ansluta till ghl controll center men får inte rutan connected as access point ikryssad och kan med diet inte ansluta trådlöst till datorn. Datorn syns i routern men går inte att ansluta. Behövs portvidarebefodran eller liknande? Några ideer? Mvh - 

- 15 svar
- 3,8k visningar

- 

- 

Jag tänkte ha mina prober i returfacket. Vattenivån där kommer stiga vid varje vattenbyte då jag stänger returpumpen och tömmer facket på vatten. Min fråga är nu om prober är vattentäta så det går att sänka dessa under vatten helt? Känns som dom borde vara det men vill inte ta det för givet och paja proberna. Mvh Kim - 

- 1 svar
- 2,7k visningar

-