151-720 liter
590 ämnen i detta forum
-
Har beställt ett så det vore kul att höra vad någon annan tycker om akvariet. Gillar att man inte ser overflow samt designen som jag tycker påminner om Juwels akvarium, någon som testat det i Sverige?
-
- 0 svar
- 373 visningar
-
-
Ja då får man väl ta och sätta igång en tråd för oss med Vi har haft saltvattens kar nu sedan början av februari 2012, bytte kar ett par gånger och har sedan typ maj-12 haft detta karet vi har nu, vi började med 14kg sten i karet, 2st senularia sp.08, 2 anemoner, och kenya träd, en flavecis en palett kirurg en veliferum och två clowner. Vi köpte oss en imperator och en Ctenochaetus striatus, imperatorn och clowneran gjorde vi oss av med och fick i inbyte ett par euphyllai stänger, dessa har vuxit bra och vi har delat dem till flera "fraggar" som plaserats ut. Sedan så har vi i flera omgångar köpt oss Sps:er men det verkar som om vi har något i karet som tar våra sps:er, …
-
- 0 svar
- 699 visningar
-
-
Hej. mitt elos 70 låter rätt mycket vid ytavrinningen som en toa typ. nån som har ett elso 70 som kan något knep ? /mvh charlie
-
- 0 svar
- 428 visningar
-
-
Efter en halv veckas slit börjar det äntligen lika något här hemma. Var iväg och hämtade mitt nya Aqua Medic Magnifica 100 - 320L i måndags och sedan dess har det varit jobb med att få ihop det, nonstop! Dagens projekt har varit fokuserat på teknik och all dess sladdar. Är dock rätt nöjd med resultatet och gillar verkligen hur det ser ut i skåpet. Får se hur länge det håller denna ordningen.. Bifogar lite trevliga resultbilder på sladdragningen!
-
- 0 svar
- 623 visningar
-
-
Jahopp, dax att dra igång vårat 720L akvarium:) 200*60*60 Har precis limmat alla rör och ska provfylla imorrn. Fattas luckor till bänken men kommer inom kort...
-
Betalade handpenning på karet i juli -22 fick det i februari -23 och nu när vi är inne i mars -23 så har jag äntligen fått upp karet med den "bestyckningen" jag eftersträvat. Återstår ju en hel del med justeringar, konfigureringar och påfyllning av inredning och djur men jag hoppas, och tror, att jag åtminstone kan städa upp kring karet i helgen. Tack alla ni som kommit med tips, råd och förslag när säljaren svek! Som sagt äntligen! 🙂 PS. Ni kan följa resan på https://www.facebook.com/aquakrezz DS.
-
Hallå alla. Varit borta ett tag från hobbyn, avvecklat mitt 540L. Det gick upp för mej att som första kar med vad de kostar att starta så beslöt ja att sälja det och skaffa ett mer i lagom storlek. Har nu byggt om min bänk för ändamålet, kortade ner den och byggt en stadig ram framtill för att få en inbyggnadskänsla. Nu idag har jag tagit bort en bit plast på baksidan, tittat mycket på sardellens och tycker de e så jäkla bra byggt. Funderar på om man ska köra 25mm ner eller man ska ta 32 mm??...isf 25, då blir de nog 3 hål, annars 2 hål. Returen idag är fortfarande newjet 3000, nöjd med den. En annan sak, är om jag ska lägga balkong på bak/utsida med hål under för rakt fa…
-
- 0 svar
- 521 visningar
-
-
Efter att haft ett uppehåll på ca sex år så sitter jag nu och planerar på att skaffa ett nytt akvarium. Det kommer inte bli något märkvärdig utan mer ett kar för att komma igång igen. Jag kommer hålla ögonen öppna om det dyker upp något intressant på köp och sälj men som det ser ut nu så lutar det åt att köpa ett Juwel Lido 200 med följande utrustning: * Juwel Lido 200 * Led-belysning typ Maxspect RSX 100-150W * Styrbar cirkulation typ Maxspect Gyre * Skummare Tunze Doc 9004 Jag tänkte satsa på mjukisar och kanske lite Lps:er, fiskar och små kryp. Som planeringen ser ut nu: Fiskar: * 2 Ocellaris clowner * 4 Bangaiik…
-
- 0 svar
- 618 visningar
-
-
Karet på 230L har varit uppe sedan 2016-10 och saknar sump. Kameran gillar inte det blå ljuset så bilderna blir förfärliga. 5st clownfiskar blev det när ungarna fick bestämma... Skummaren är för 120L kar men tycks funka ganska bra ändå. En bra magnet för ögat när folk kommer på besök :-)
-
- 0 svar
- 510 visningar
-
-
Är det någon i närheten av Götene i Skaraborg som har en Ozone att låna ut. Har fått parasit eller något annat på en Koran kejsare. Tänkte testa med detta och se om det hjälper. //Ingemar
-
- 0 svar
- 759 visningar
-
-
Några kvällsbilder /Mats Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
-
- 0 svar
- 655 visningar
-
-
-
- 0 svar
- 626 visningar
-
-
Tänkte det var dax att lägga upp några bilder på dagen inköp samt en lite bild på min chili.
-
- 0 svar
- 841 visningar
-
-
-
- 0 svar
- 789 visningar
-
-