721-1199 liter
106 ämnen i detta forum
-
Vad hände med Patriks tråd , har han lagt av eller ? Någon som vet. Hur går det mad hans burk? mvh PeterG
-
- 1 svar
- 1,3k visningar
-
-
Min förkärlek för fisk har gjort att jag börjat växa ur mitt nuvarande kar (RSR525) hade nog behållt det om det inte stod ivägen och ändå skall flyttas, men nog om det nuvarande. Fick tag i ett displaykar med trevliga mått 2000x800x500, och sitter nu och planerar utifrån det. Ritning till smeden är precis klar men lite inputs vore bra man vill ju inte missa nått fast jag klurat och tänkt och anpassat efter mina erfarenheter och tidigare önskemål. Huvuddelarna - Display 800l aktiv volym ca 750l - Sump 350l aktiv volym ca 200l - Fragg 168l aktiv volym 150l - Karantän 72l aktiv volym 60l - Stort teknikutrymme 1500x800x1…
-
-
- 8 svar
- 1k visningar
- 2 följare
-
-
Jaha, efter några års paus pga barn och mycket jobb med firman, så är det äntligen dags att köra igång igen! Uppbyggnaden är som följer: 720L (Min gamla burk) 6st Mazarra P-series (vill nog ha två till eller två st spottar av något slag) Två st Tunze skummare de stora (Eftersom jag inte kan få till ytavrinning) Två st Tunze turbelle á 3000L/h Två st Tunze 6095 á 9500L/h med intervall Zeo reaktor med Jecaud pump á 3200L/h Jag kanske kommer köra sump men har inte bestämt mig för det ännu... Då får jag bort skummarna ur akvariet Automatisk vattenpåfyllning sköts gm Tunze watercontroller och osmos kopplat direkt på köks kran. …
-
- 0 svar
- 931 visningar
-
-
Jag har funderingar på att dra igång ett nytt kar, men jag har mycket funderingar.. Det var många år sedan jag var aktiv här och hade ett kar sist så är lite ringrostig.. Så tar gärna emot en hel del feedback.. Än så länge så är det bara i funderingsstadiet.. Jag funderar att bygga in ett kar i väggen i mitt vardagsrum.. Precis bakom väggen ligger en klädkammare så den får isåfall fungera som akvarierum.. Karet kommer vara på ca 850 liter pluss ca 150 liter sump så ca 1000 liter system.. Jag vill att allt ska vara så enkelt och självgående som möjligt.. Vill inte hålla på med massor av vattentester, tillsatser, och fix, utan det ska flyta på bara när…
-
-
- 3 svar
- 883 visningar
-
-
Behöver lite inredningsråd till detta karet. Måtten är 1500 brett och 1000 högt. tänkt att försöka få till två nivåer där Lps i botten och sps i topp.
-
- 4 svar
- 813 visningar
-
-
Hej, jag höll till här en del för 10-15 år sedan och då fanns en kille från Eslöv som heter Markus. Denna medlem byggde ett akvarium i en källare och man fick följa hela bygget. Ett kvadratiskt inbyggt kar. Kommer ngn ihåg medlemmen/galleriet? Jag kom aldrig till skott att prata med honom och nu är det länge sedan jag såg honom
-
- 0 svar
- 487 visningar
-