Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Thomas Salt

Moderator
  • Gick med

  • Senaste besök

  1. "lite" masokist krävs om man har stort akvarium. Du får bjyda på golf och käk efter somran (midt augusti), då kommar jag med trevligt selskab (typ) och koraller :) PM'er dig såklart.
  2. Svårt at få med djypet i akvariet. https://youtube.com/shorts/n3G-ipLffnU?si=eJmvfaMEY_FIgQ6d
  3. Fik vinkla in stäningen, 15 kg minst. kansche et nano akvarien näste gång på 900 liter :)
  4. Fins inget skitvärder när man är saltis :) En utmaning som @nike83 nämnar är at få in och ut skit i et stort akvarium, det från fisk till scape osv. Så jag får slänge i "mindra" scapes, denne väger ca. 15 kg. rundt 55 cm hög. Her kommar CoraroC in, da jag skall lima på korallar nogon gång. Mera om det sen så at säja.
  5. Dett att komma net i akvariet är en utmaning, 76 cm högt och 106 djyp och jag kännar jag har arme som en dinusarie :) Just nu handlar dett mest av allt om at städa, dett är hyfsat enkelt med lång slang och ulika "tång". Största utmaningen är att få i skit i akvariet, underhåll av pumper osv. När jag scapede orginalt hadde jag inget frontglass så dett var enkelt. Nu skal allt net i akvariet, och ett nytt scape väger en del, ja och jag har enbart 25-30 cm över akvariet. Mera om dett sen. Men en idee har plantet sig, jag hadde tänkt ett högt U-Scape (U set uppe från net i akvariet). Men skal leka med at göra ett "r"* scape och så massor med torch under. Inte bara dårlig Svenskal gör dett smårt at begripa :)
  6. Städningen går framåt, blir et högt U som scape her, vil ha en känsla av at dett er en väg ut mot det yttre revet, så blikket kommar naturligt at gå från venstra mot högra. Fins lite torches, bytter gerna sen med ulike varianter. Resten av akvariet ser ut till at bå toppen bra.
  7. Tack för stöd i marts. @ynot , @kaptenen , @Martin Jarstål , @Alessandro , @lordrioja Tack för stöd april. @Verimata , "Order 1249" och Stöd Saltvattensguiden * 4 Tack för stöd maj. Stöd Saltvattensguiden * 6 Nu SWISH äntligen er automatiserat ser det ut till att ni glömmar att skriva in ett meddelande :) Då är det svårt att lista ut vem ni är, så vi kan tacka för stöd.
  8. Möjligheter :) Venstra sida skalscapes om denne sommar. Bra med et sommarprojekt när det regnar.
  9. Etbilled fra første gang jeg var hjemme hos Svempas, det var livsbekræftende at kende ham. Tak for alt.
  10. Ligget lite lågt med aktivitet her i tråden, har jo vært koralvakt igjen, så mine prosjekter har ligget lågt. Nu börjar Michael ta hem sina koraller, vilket är både roligt och tråkigt såklart. Visse som denne hoppes jag han inte hitter plats till :). Endelig ingen speciel, men med en diameter på 30-35 cm er den rigtig cool i mit lille setup.
  11. Fik også den tråkige nyhet i dag. En legende. Tacker för alt.
  12. Coolt med nyt och störra :) blir roligt at fölge.
  13. Jag rekommenderar detsamma. Blir dok et helvete at fä loss den igen.
  14. LITE nytt i går. Ett långt projekt att få mina 3 dupletter av mina favoritkejserier upp och introducerade i det stora. I boksen har jag en Multificatus och en red sea Diacantus, i min sump en störra Navarcus. Alla odlad.
  15. Sig til om du behöver et stort system under flyttet. Utroligt fint med stora SPS, väkligen avis!

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.