Zhark Postat 2 april 2007 Dela Postat 2 april 2007 Hej!Har haft mitt 175l kar igång i snart 2månader, alla invånare mår kalas, dock börjar det bli rätt mycket trådalger, och skräp på botten. Är väl inte jättemycket men ändå. Vad bör man satsa på för djur som håller rent bäst? Samt hur många typ?/Andreas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 2 april 2007 Dela Postat 2 april 2007 Salarias är en duktig algätare har jag hört, sen kan du skaffa på dig några eremiter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 2 april 2007 Dela Postat 2 april 2007 Finns ett djur som kallas Sjöhare. de skall vad andra säger hålla bra rent efter trådalger. Men då ditt kar är såppas nytt så är det en övergångs period tycker jag och dessa kommer försvinna men lite hjälp på traven skadar inte.- Olika sniglar- Sandvändande fiskar- Sandlevande djur både sniglar och Sjöstjärnor- Algätande fiskar tex kirurger Zebrasoma arterna brukar vara bra Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.