NiXoN Postat 7 april 2007 Postat 7 april 2007 Jag undrar om det är nån som håller icke fotosyntetiska varianter, hur ni isåfall matar dom och med vad? Nåt annat jag bör tänka på??Jag har fått lite varierande bud från olika personer inom fackhandeln, hurvida det kommer att fungera för mig eller inte känns därav lite osäkert.Jag matar med lite varierande foder 1-3 ggr om dagen.Fauna marins nya Sea-fan mixad med ultramin-s, phytoplan och zooplan, frysta cyclops, Ocean nutrition invertabrate food(frysfoder).Den sistnämda ger mest effekt när det gäller polypexpansion.Salt 1,026Kh 8,5Ca 400Mg 1300Po4 ej mätbartNitraten finns där men den är knapt märkbar.Bilden är på min Sulawesi, går att hitta i "Corals" på sidan156.. Citera
Capote Postat 7 april 2007 Postat 7 april 2007 Icke fotosyntetiska Gorgonia är alltid en utmaning. Tycker att den mix du beskriver borde duga fint men det är inte säkert att de tar det man matar dem med. Jag har lyckats och misslyckats trots att jag har relativt mycket levande föda i vattnet; zoo-plankton, artemia och tiggerpods plus skvättar av phyto och stödmatning med fryst cyclops och lite andra grejer. Citera
NiXoN Postat 8 april 2007 Författare Postat 8 april 2007 Tack för svaret, inget annat som du har fått problem med typ vattenflöden eller alger?? Citera
Tedb Postat 8 april 2007 Postat 8 april 2007 En annan sak du måste ta i hänsyn när det gäller icke fotosyntetiska gorgoner är hastigheten på cirkulationen och densiten på näring vid utfodring. Är det för mycket mat på en gång sluter sig polyperna och gorgonen tar inte emot fodret överhuvudtaget. Det finns dessutom studier som visar att rätt cirkulation är avgörande om gorgonen tar till sig fodret eller inte. Tror du kan hitta nån artikel på advanced aquarist om detta. Citera
NiXoN Postat 8 april 2007 Författare Postat 8 april 2007 Thxn Ted, tyckte att jag läst nåt liknande... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.