Gå till innehåll

Acanthurus triostegus


Henrik.Å

Rekommenderade inlägg

Hej!

jag har en, sen vet jag bara om två till som har eller haft en/flera och det är wOOfer och Petrol.

en mycket trevlig kirurg i mina ögon som är väldigt lätt, den har aldrig haft en prick eller annat, mycket social och orädd. äter som häst däremot och simmar konstant bland stenar i jakt på lite små alger som den kan noppa i sig. mycket fredlig också för den delen, den har aldrig visat några aggressioner mot några andra nya firrar som jag släppt i, varken naso eller xanthurum som är i samma storlek.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det låter ju väldigt bra, undrade för jag saxade detta från meerwasserlexikon och blev därför lite fundersam, kändes inte som om han menade samma fisk.

Indo-Pacific; 25 cm; aggressive and grows fast and becomes a threat to any fish in

the same tank

jag tänkte skaffa en 4-5st tycker de är jättefina, får man fråga vad du gav för ditt exemplar och varifrån den kommer?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kan inte tänka mig att att det är hawaii min kommer ifrån? men inget är säkert, har inte hört att min handlaren tar så mycket därifrån utan mer Indo-Pacific skulle jag gissa på, men det ska jag låta vara osagt, jag hade två med den minsta hamnade i en oskyddad pump efter några veckor, (då man var grön på salt) annars köpte jag dom på amazon akvarium i karlstad för 200:- st har jag för mig och jag har inte sett såna nåt mer där och det är 1,5 år sen.

edit: och att det skulle vara en aggressiv art kan jag inte hålla med om. kanske en aningen mer dominat mot samma artfränder dock men det hör väl till för dom verkar vara stim fiskar i naturen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

såg ett avsnitt av The blue planet av BBC och där visade de ett stim som svepte över revet och käkade alger väldigt vackert... hade tänkt ha så många jag kan och det blir väl 4-5st, olika källor ger olika maxlängd på denna allt från max 20cm till 27cm. Därför har jag inte riktigt bestämt hur många jag kan ha.

Jimmy du skrev att du hade en... vad hände med den? prick?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hmmm undrar hur många jag kan ha... får börja med 4 och se hur mycket plats de tar i karet, dina verkar vara rätt stora petter köpte du dem i den storleken eller har de växt sig stora i karet? kul o se att de går i stim... ska du skaffa en till så att du har fem igen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...