Gå till innehåll

euphyllia och montioporia mm


Rekommenderade inlägg

Hej undrar vad den lilla utbuktningen är för något kommer det ett nytt skott eller vad kan det vara tacksam för svar. Montioporian verkar inte så bra köpte den av nordberg i helgen verkar som den veckar i hop sig vad skall jag göra, MIn läderkorall mår inte heller så bra slår inte ut. Montioporian gav ifrån sig något sekret liknande ämne som hamnade på läderkorallen efter det har den inte slagit ut ordentligt. TIps tas tacksamt emot.

post-3155-14468913931455_thumb.jpg

post-3155-14468913931563_thumb.jpg

post-3155-14468913931684_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur menar du att montiporan vecklar ihop sig? De kan få ett helt annat växtsätt under olika belysning men du köpte den för bara några dagar sedan.

Läderkoraller brukar vara lite tjuriga ett bra tag (känsliga) vid yttre förändringar och jag tror säkert den kommer tillbaka så där tycker jag bara du ska vänta. Slemmet som montiporan släppte är antagligen bara "skit" som den gör sig av med när den kommit till en ny miljö och bör inte, som jag ser det, skada din Sacro på sikt.

Utbuktningen tror jag bara är skelettet som breder ut sig för att korallen ska kunna växa vidare men det kan även vara att den delar sig så att ett nytt polyphuvud kan utvecklas.

Mvh

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...