Tony Englund Postat 16 april 2007 Postat 16 april 2007 Goddagens!Som nybörjare på salt ser man märkliga saker titt som tätt även i riktigt små kar har jag märkt.Finns det någon vänlig person som kan ge mig en ledtråd om vad det är för luddigt med orangea prickar som sitter på denna stenen? Stenen/korallen inköptes förra måndagen hos Marinakvariet, och jag vet inte om luddet fanns från start eller om den kommit smygande.Bildbevis följer, och tack på förhand!PS. karet har vart igång i 5-6 veckor och är ett 37liters AN. Citera
jorgas Postat 16 april 2007 Postat 16 april 2007 Zoanthus eller knappkoraller som de kallas på svenska ser det ut att vara. Citera
Laggeman Postat 16 april 2007 Postat 16 april 2007 Jag tror Tony menar den triangelformade orangea saken med ljusare orange prickar på, under knapparna.Min gissning är en svamp, men det är en vild gissning.Välkommen till SG Tony! Citera
Tony Englund Postat 16 april 2007 Författare Postat 16 april 2007 Tackar för svaren och välkomnande Hur är det med svamp? Bra eller dåligt? Jag skall försöka hålla koll och se om det sprider sig eller om det håller sig på samma nivå. Citera
-=Mr_B=- Postat 16 april 2007 Postat 16 april 2007 Jag är iofs inte svampexpert, Men om jag inte minns fel, är svampar bra på att filtrera bort näringsämnen man vill ha bort ur vattenkolumnen, så det är någonting positivt. Lite inte helt på mig, jag har inte ens något saltvattensakvarium...B! Citera
Tony Englund Postat 16 april 2007 Författare Postat 16 april 2007 Jag skall se om jag kan fixa bättre foto. Av någon anledning är det helt omöjligt att fokusera genom glaset på Evolution-karen.. Citera
cougar Postat 16 april 2007 Postat 16 april 2007 Manuell fokus? Kul att du skaffat salt förresten! Citera
Tony Englund Postat 17 april 2007 Författare Postat 17 april 2007 Manuell fokus? Kul att du skaffat salt förresten!Det är inte kameran det är fel på (första gången? ) utan snarare glasets böjning. Märkligt värre..Och jajamensan, lite ciklidfolk måste väl in och trassla med salt också, även om det är i liten skala Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.