Gå till innehåll

Stöd för LS


Peter M

Rekommenderade inlägg

HAr ett nytt kubiskt kar (Adddos galmla) som är 70 cm långt och 65 cm högt.Behöver alltså på liten yta bygga ganska högt med LS för att kunna utnyttja burken.

Skall fästa sten med PVC men skulle gärna vilja ha någon form av stöd mot botten så att stenen liksom kommer upp.

Jag vet att man kan använda grödbackar etc.Skulle gärna vilja ha något i grått så att det ej syns så mycket.Har ni några tips?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagt så funkar pvc, annars efter några aquascapingar så har jag erfarenhet av att det går att bygga dom mest vilda kreationer utan massa rör i akvariet.

Hade oxå tankar innan att borra upp stenen och trä på pvc till revpelare, men stenen är så pass lättbyggd att det funkar alldeles utmärkt utan.

Finns ju andra fördelar såklart att leda cirkulation med massa utblås i pvc:n, bygga spraybar eller bara lämna fritt för att undvika detritus-ansamling under men just för att bygga upp ett rev anser jag det ganska overkill och trist.

Ska jag bygga något utanför våra fysiska lagar så köper jag reefbond för att kitta ihop stenen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Byggde ihopa mitt genom att borra hål i stenen och sedan ha pvc stång (inte rör)genom. Funkar utmärkt. Jag är aldrig rädd för att något ska hända när jag är nere och rotar i karet. Inget kan ju falla ner så att säga.

Jag har även en kapad LS som bottenplatta, ligger ju helt slätt mot botten. Sågade med vanlig träsåg.

Mvh Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...