Tony Englund Postat 24 april 2007 Postat 24 april 2007 I mitt nano har knappkorallerna börjat försvinna mystiskt. Vem av clownfisk, putsarräka, goby eller blåbenad eremit borde vara boven i dramat? Knapparna hade ju precis börjat ta sig så fint, och helt plötsligt kommer någon på att de smakar gott?/ Tony Citera
Tony Englund Postat 25 april 2007 Författare Postat 25 april 2007 Det skulle det kunna vara, om jag hade någon sådan Nej, nu efter att ha stirrat i evigheter verkar det vara eremitkräftorna som äter på dem. Jäkla surt! Citera
papi Postat 25 april 2007 Postat 25 april 2007 Det skulle det kunna vara, om jag hade någon sådan Nej, nu efter att ha stirrat i evigheter verkar det vara eremitkräftorna som äter på dem. Jäkla surt!Synd, eremiter vill man ju gärna ha. Finns det tillräckligt med annan mat tror du? Stödmatar ibland med en räkbit... Citera
Tony Englund Postat 26 april 2007 Författare Postat 26 april 2007 Njae, de får kanske inte tillräckligt med mat för att de skall vara nöjda. Karet har inte vart igång länge nog för att jag skall våga mata i full utsträcking. Kanske dags att öka både matning och vattenbyten en aning. Citera
papi Postat 26 april 2007 Postat 26 april 2007 Ja detär ju litet och behöver ju inte bli allt för betungande vattenbyten. Fosfatfilter, bakterier och sniglar kan ju också vara till hjälp att hålla koll på vattenvärdena och alger.Antar att du kör skummarlöst? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.