Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Jag har tre sorters xenia i karet alla har växt på bra tills nu. För nu har två sorter sluta växa dom blir bara mindre, medans den tredje sorten växer i samma takt som förut.

Så nu är frågan vad kan de beror på? Borde ju inte vara jodbrist för en sort trivs ju.

Postat

Jag skulle gissa att du har jod i saltet vilket innebär att det kan räcka med vattenbyten. Dock är det inte ovanligt att xenian slutar att växa i mogna kar.

Postat
Jag skulle gissa att du har jod i saltet vilket innebär att det kan räcka med vattenbyten. Dock är det inte ovanligt att xenian slutar att växa i mogna kar.

Jo jag byter 10l/veckan så jod borde ju tillsättas

• 10 månader senare...
Postat

tror ni att jag skulle kunna ha en xenia i mitt 53 liters kar? jag har 2 skivisar, en clownfisk, en snigel. jag har ett lysrör som det står tetratec daylight på. är det nog med ljus för en xenia

Postat

xenia är ganska ljuskrävande,mina lever väldigt öppet i mitt 37 liters,men dom växer kraftigt så jag skulle nog inte rekommendera dom till små kar(om man nu inte vill ha massor av xenia:P)

mvh Fredde

Postat

okej. jag ska kanske in till triton imorgon igen och köpa xenia. jag berättar om när jag har köpt den. kommer skriva en tråd om den som man kan följa. den ska heta: Marcus.S 53 liters saltkar

Postat

okej,om du ska köpa xenia där så har jag för mig att dom har 2 arter,en lite mörkare med bruna fransar på "fingrarna" och en rosafärgad.jag har den mörkare och den är en riktig höjdare!

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...