Gå till innehåll

Mina första fiskar!


Irene M

Rekommenderade inlägg

Äntligen!

Efter 1,5 års förberadelser var det äntligen dags! Klockan 17.00 var jag på Arlanda cargo och hämtade mina Hippocampus Reidi. Fyra stycken stora gula sjöhästar från Irland. Efter en lång inkoppning börja de dom äta direkt! Dom är så vackra! :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan vi inte få se ett kort på dina. Ser dom ut som Karro&Anders H.Reidi eller var det några specialare du köpte från Irland?

Mina sjöhästar är gula. Dom är dessutom vaccinerade mot de vanligaste bakterier som kan finnas i marina akvarier och som kan göra hästarna sjuka.

Jag har försökt klura ut hur jag ska lägga upp bilder här på forumet.. Men det har inte gått så bra. Hur gör man?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt, se nu till att få igång ett riktigt stuteri också!

Jag hoppas det blir bebisar så småningom. Ett av paren har redan börjat att uppvakta varandra. Dom ringlar svansarna omkring varandra sen vandrar dom runt i akvariet. Som ett gammalt par som är ute och går och håller varandra i handen. :ler:

Snygga bilder :)

Härligt gul den ena hanen är.

Tack! Visst är han fin!

nice! kan man kalla dom nåt annat än speciella djur? mycket fina och egendomliga. jag hoppas inte man vaccinerar sjöhästar genom spruta i nackskinnet -sjuk hehe

Det är verkligen speciella djur. Jag kan nästan inte slita mina ögon från dom. Dom är så märkliga att man har svårt att tro att det faktiskt är fiskar.

Vaccinet (mot bla Vibrio) ges i svansen. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...