Gå till innehåll

Mina favorit..."lägredjur"=)


Tobias

Rekommenderade inlägg

Ja, detta är favoriterna av de grejer jag plockade med mig hem från asien, allt dött eller tomt redan givetvis. Jag tänkte höra om någon av er känner igen dessa och kanske kan skriva nått namn eller någon info på den ni känner igen.

Ang korallen, går den annvända på något sätt, blir den som LS efter ett tag kanske?

mvh// tobbe

post-1273-14468914016796_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag tänkte mer på de hyresgäster som bodde innuti dem? Men jag kan kanske googla lite senare när jag har tid.

jo jag vet, men,men..plockade själv, har aldrig köpt och jag antog att ingen av folket här på saltvattensguiden skulle lockas till att döda djur för att få hem likadana så jag chansade=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att det är olustigt att man tar hem dessa saker som souvenirer och att det skapas ett intresse kring det hela. Ju mer intressant och roligt det blir för oss att ta hem dessa, desto mer incitament får lokalbefolkningen i dessa länder att aktivt samla in skal mm, och förr eller senare börjar de samla in även levande djur i syfte att tillfredsställa efterfrågan. Jag är medveten om att saker som dessa t.o.m. säljs på flygplatser i en del länder, men det gör inte saken mindre olustig så som jag ser det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med!=) Men verkar som att "gränsen" helt olika ibland..jag kan då tex tycka att ha VF simmandes i ett kar hemma i vardagsrummet är minst lika olustigt, vilket redan är satt i otroliga system för tex ciklider. Tror att det finns andra trådar om detta sedan tidigare att hålla sig till..jag tycker det är intressant men jag tänkte inte starta upp någon tråd kring detta..

mvh// tobias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...