Tonytiger Postat 7 maj 2007 Postat 7 maj 2007 hej.. jag har köpt 2 clowner till mitt kar som sedan tidigare haft en anemon( vet ej namnet på den men den har en röd kropp med vita/rosa spagetti armar)men fiskarna vill inte ens närma sig anemonen .. vad är det för fel?? där levde en clownfisk i anemonen i djurafären där jag köpte den.....mvh tony,,, Citera
Scooby_doo Postat 7 maj 2007 Postat 7 maj 2007 du får fråga clownerna - de flyttar in om de vill, händer ej alltid de bor i anemon.~Henrik Citera
stigigemla Postat 7 maj 2007 Postat 7 maj 2007 Clowner har olika värdanemoner. Antagligen har du en sort som inte passar dina fiskar.Här kan du se vilka anemoner som passar occelaris: https://www.saltvattensguiden.se//index.php?option=com_content&task=view&id=49&Itemid=32 Citera
Christer T Postat 7 maj 2007 Postat 7 maj 2007 Odlade ocellaris är oftasy inte intresserade av anemoner. Vet du om dina är odlade eller vilda? Citera
Guest Candi Postat 8 maj 2007 Postat 8 maj 2007 det sägs att ocellaris inte går ihop med bl a florida anemonen condylactis gigantea, vilket det finns de som lyckats med efter en tid. bara för att clowner + anemon = sant behöver det inte betyda att de passar eller att de kommer att bli inneboende i annemonen med en gång. vänta några månader och se. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.