Tonytiger Postat 7 maj 2007 Dela Postat 7 maj 2007 hej.. jag har köpt 2 clowner till mitt kar som sedan tidigare haft en anemon( vet ej namnet på den men den har en röd kropp med vita/rosa spagetti armar)men fiskarna vill inte ens närma sig anemonen .. vad är det för fel?? där levde en clownfisk i anemonen i djurafären där jag köpte den.....mvh tony,,, Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Scooby_doo Postat 7 maj 2007 Dela Postat 7 maj 2007 du får fråga clownerna - de flyttar in om de vill, händer ej alltid de bor i anemon.~Henrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 7 maj 2007 Dela Postat 7 maj 2007 Clowner har olika värdanemoner. Antagligen har du en sort som inte passar dina fiskar.Här kan du se vilka anemoner som passar occelaris: https://www.saltvattensguiden.se//index.php?option=com_content&task=view&id=49&Itemid=32 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 7 maj 2007 Dela Postat 7 maj 2007 Odlade ocellaris är oftasy inte intresserade av anemoner. Vet du om dina är odlade eller vilda? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Candi Postat 8 maj 2007 Dela Postat 8 maj 2007 det sägs att ocellaris inte går ihop med bl a florida anemonen condylactis gigantea, vilket det finns de som lyckats med efter en tid. bara för att clowner + anemon = sant behöver det inte betyda att de passar eller att de kommer att bli inneboende i annemonen med en gång. vänta några månader och se. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.